Laggeman Postat 17 september 2009 Postat 17 september 2009 Hej påer.Sitter och ritar på en överbyggnad på nästa kar, och har kommit så långt att jag planerar för lucka på överbyggnaden och skulle vilja ha den med typ gasdämpare som kan hålla luckan öppen när man fäller upp den.Alternativt någon annan mekanisk lösning som funkar bra.Är det någon som sitter på ett bra tips?Tack på förhand.Mvh/ Jimmy. Citera
HyperBamse Postat 17 september 2009 Postat 17 september 2009 Biltemas dämpare för bakluckor på bilar... finns några riktigt små modeller... och alltid hemma på hyllan Citera
Laggeman Postat 17 september 2009 Författare Postat 17 september 2009 Får kika in där. Att jag inte tänkte så långt själv! Citera
_Manne_ Postat 17 september 2009 Postat 17 september 2009 bör finnas något trevligt på ikea också kan man tycka, på köksavdelningen.mvh manne Citera
HyperBamse Postat 17 september 2009 Postat 17 september 2009 bör finnas något trevligt på ikea också kan man tycka, på köksavdelningen.mvh manneIkea är ju också ett själv klart tips så som bauhause också har det mesta man kan tänka sig men där kan det vara svårt att veta var man ska kolla men gillar man att bygga så har man nog spenderat många timmar i deras butik Citera
Lasse Postat 17 september 2009 Postat 17 september 2009 Tänk på att de här billiga är inte så starka ibland... Det känns att få en tung lucka i huvudet - tro mig MVH Lasse Citera
Illustratören Postat 17 september 2009 Postat 17 september 2009 Man kanske får köra med fler för att vara på säkra sidan.Släng upp en länk om ni hittar något bra. Jag är ute efter samma sak. Citera
Laggeman Postat 17 september 2009 Författare Postat 17 september 2009 Ikea har en bra grej.Wow. Lika bra som "Jag har sett en snygg fisk".Följdfrågan är då såklart; Vad för bra "grej?" Citera
Mattias Postat 17 september 2009 Postat 17 september 2009 Jag inser mitt korkade inlägg, skall se om jag inte kan hitta ett art nummer åt dig. Citera
Mr_Blue Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Bump!Hittade ni någon lämplig dämpare? Håller just på att bygga en ramp med en lucka som täcker hela akvariet. Hade varit kanon att hitta en dämpare som kunde hjälpa till att öppna luckan. Alla förslag motages Citera
Laggeman Postat 2 augusti 2012 Författare Postat 2 augusti 2012 Jag fick inte tillverkat någon färdig lösning innan jag gjorde mig av med karet, men har sett köksluckor som öppnas utåt, uppåt som borde kunna funka. Jag har även sett de där små gasdämparna på Biltema i efterhand som det tipsas om längre upp i tråden, men inget jag testat rent praktiskt.Hoppas det löser sig för dig! Citera
wrang Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 theofils beslag Aventos HF -klaffbeslaghttp://www.theofils.se/product.aspx?prodfamid=20600500 Citera
Laggeman Postat 2 augusti 2012 Författare Postat 2 augusti 2012 theofils beslag Aventos HF -klaffbeslaghttp://www.theofils.se/product.aspx?prodfamid=20600500Klockrent! Citera
Mr_Blue Postat 3 augusti 2012 Postat 3 augusti 2012 Theofils hade jag glömt bort att de fanns. Problemet är att luckan som ska öppnas är 180x70 cm så inklusive en hemmbyggd LED ramp så är det ganska många kilo som ska lyftas. Ska kolla runt lite mer. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.