milk Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Har lite bruna alger på sanden som gör att sanden inte ser så fräsch ut ibland och skulle vilja ha tips och förslag på vad man skulle kunna göra åt det och vad som är bäst. sandvändare? snigel? sand sjöstjärna? Citera
nike83 Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 har du kolla på fosfaten? (inte med Salifert)jag har en stor snigel, o den ser jag kanske en gång i månaden MAX.... stjärnan flyttar på sig lite då och då... Citera
Yodelking Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 har du kolla på fosfaten? (inte med SalifertVarför ska man inte använda Saliferts fosfat-test? Citera
milk Postat 23 september 2009 Författare Postat 23 september 2009 har endast testat saliferts fosfat test och alla vet ju att det är opålitligt och inkorrekt. men jag tillsätter saliferts phosphate eleminator en gång i veckan och det är inte alger någon annanstans på sten eller så. min sjöhare tar itne så mycket från sanden så behöver något som gör det, är sandvändare effektiva? vad har du för snigel? menar du att den sköter sanden hos dig fredrik? Citera
amatören Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 min valencia strigata är en riktigt effektiv sandvändande fisk. Citera
milk Postat 23 september 2009 Författare Postat 23 september 2009 har du någon bild på den eller länk? Citera
amatören Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 http://se.reeflex.net/tiere/362_Valenciennea_strigata.htm Att ha två som simmar tillsammans är häftigt. Citera
milk Postat 23 september 2009 Författare Postat 23 september 2009 ah, väldigt fin, men blir de inte väldigt stora? eller håller de sig i lagom strolek i akvarium? :-) Citera
milk Postat 23 september 2009 Författare Postat 23 september 2009 har varit inne på en sån här men vet itne om den går ihop med min pistolräka eller om den är effektiv? http://se.reeflex.net/tiere/405_Cryptocentrus_cinctus.htm Citera
_Manne_ Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 har varit inne på en sån här men vet itne om den går ihop med min pistolräka eller om den är effektiv? http://se.reeflex.net/tiere/405_Cryptocentrus_cinctus.htmden är inte effektiv alls.. tuggar en del när maten kommer i sanden annars tar den det lugnt, åtminstone här.mvh manne Citera
milk Postat 23 september 2009 Författare Postat 23 september 2009 ah, tycker den är så fin bara, synd det :-) hur är det med sandvändandesnäckor, någon som vet? blir det fula spår i sanden då förståss? Citera
_Manne_ Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 ah, väldigt fin, men blir de inte väldigt stora? eller håller de sig i lagom strolek i akvarium? :-)skulle gissa på 12-15cm funkar fint så länge det finns föda..mvh manne Citera
amatören Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 ah, väldigt fin, men blir de inte väldigt stora? eller håller de sig i lagom strolek i akvarium? :-)blir nog ganska lagom...svårt att jämföra i mitt kar. Min är så girig att den ibland tar förstora tuggor och måste spotta tillbaka det igen.he he he 1½ månad så hade mitt kar ren o vit sand igen.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.