Gå till innehåll

Happy Aquarium (BETA) på Facebook


Aqua_Max

Rekommenderade inlägg

Stillbild via skärmdump lördag kväll 2009-10-03.

För er som spelar och känner till reglerna märker ni kanske att jag på något sätt verkar ha fått ett större akvarium än min nivå borde ge möjlighet till. Det hände idag i samband med att jag försökte inhandla en fisk när jag bara hade plats för en fisk ytterligare i akvariet. Programmet frös sig. Jag försökte ytterligare ett par gånger och programmet tog slutligen de pengar som fisken kostade utan att jag fick någon fisk. Jag laddade om programmet och då hade jag mer plats och kunde köpa fler fiskar. Får se om de rättar buggen eller om jag får behålla akvariet. Programutvecklarna har rättat massvis med andra buggar och lagt till nya funktioner senaste veckan. Det går nu bl.a. att träna sina fiskar.

post-895-14468918183793_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stillbild via skärmdump kl 18:52 lördag 2009-10-10.

Ibland går inte försäljningar eller inköp som de ska och ibland blir det fördröjningar. Exempelvis var det en av flera fiskar jag försökt sälja som kom tillbaka till akvariet (efter nästa inloggning) efter att jag redan köpt nya fiskar och fyllt upp kvoten (50/50) därför är det 51/50 i bilden.

Senaste stora nyheten i spelet är att man nu har chans att adoptera havssköldpaddor om man håller koll på sina medspelande vänners meddelanden på facebook. De flesta havssköldpaddorna är dock hannar för att det ska bli mer utmaning att samla ihop exemplar för att kunna odla på dem och att spelutvecklarna nog vill öka antalet deltagare och kommunikationen mellan deltagarna.

post-895-14468918272193_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snacka om överbefolkat :D

Lär gå åt en **** massa LS för att mätta dom mandarinerna.

He, he, tur att det inte är i verkligheten.

För personer som vill ha fler riktiga mandariner i sina kar än vad mängden levande sten (som hjälper till att öka antalet smådjur i akvariet) räcker till, så finns det dock ett knep som vissa akvarister använder, nämligen att utfodrar mandarinerna med hjälp av "mandarin diner". "Mandarin diner" kan vara en genomskinlig burk som bör ha en öppning lagom stor för en mandarin att lätt komma igenom, men inte stora fiskar. I burken lägger man mat (granulat etc) och mandarinerna kan simma in i burken och äta i lungn och ro utan att andra stora fiskar i akvariet kommer åt maten. När maten är slut eller om maten börjar bli dålig kan man plocka upp burken och rengöra samt fylla på och stoppa ned den i akvariet igen.

Mer info, samt bilder och video gällande Melev's Mandarin Diner kan hittas på http://www.melevsreef.com/mandarin_diner.html

Ändrat av Aqua_Max
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...