Adamantis Postat 26 oktober 2009 Dela Postat 26 oktober 2009 Hittade nyss en hög med eremit ben och klor i mitt RSM. Jag har tidigare sett två små (mindre än yttersta tumknogen) eremiter, en med röda ben och en med blå. Det var de röda benen jag hittade.Så.. Vad kan ha orsakat denna brutala massaker? Kloräkan kanske? Jag hör ibland små knäppningar i karet, så en pistol- eller mantisräka är inte att utesluta. Kanske en olycka, eller död av naturliga orsaker. Någon som har en tanke eller erfarenhet?Tack på förhand!Mvh William Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonas Am Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Den har inte ömsat skal bara?Det kan vara snäckor oxå som kommer emot glaset som knäpper. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Adamantis Postat 27 oktober 2009 Författare Dela Postat 27 oktober 2009 (ändrat) Jag hittade den rödbenta kräftan nu, men högen bestod av ben med kött och allt. Som på kräftskiva fast mycket mindre ben.Ja, det kan vara sniglar. Bruka hålla utkik efter dem när det låter, men ännu ingen framgång. Vad jag däremot lagt märket till är att en Bangaii kardinal alltid hänger vid glaset varifrån ljudet kommer. Kanske den slår mot rutan..? Ändrat 27 oktober 2009 av Adamantis Del II Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Hittade du eremitens skal med?Om inte så har den vandrat iväg.Ömset kan ibland se lite köttigt ut, jag har trott att mina dött flera ggr pga ömset ser ut som det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Banggaikardinalerna knorrar när de är vuxna. Kanske den är i målbrottet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.