Gå till innehåll

Chrille & Idas RSM


Chrille_B

Rekommenderade inlägg

Du borde ringa in på bilderna vad vi ska titta efter... På bild ett ser jag någon form av tentakel som kommer från ett litet hål och letar efter mat. Sådana har jag också, och undrar vad det är för något. :) Har även 2st som är randiga...

Bild 1- de rosa/lila sakerna

bild 2- borstmask

bild 3- det röda som ser ut som cyano , eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 210
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

25 kg är väl rätt mycket för ett rsm? :-)

vill inte verka negativ men mandarinfiskar är väldigt knepiga i maten, behöver mycket väl inkörd levande sten för att överleva om man inte lyckas vänja dem vid annan mat. jag har 35kg och den såg inte så bra ut efter någon månad så den fick ett nytt hem. hade då haft stenen i cirka 3 månader.

sen om ni inte vill ha vanliga ocellaris clowner kan jag verkligen rekomendera clarkii clowner, hur fina som helst under ljus :-) när jag matar min igelkott med köttigare foder, haffar den ena clownen åt sig en bit och simmar till sin anemon med den, eftersom den är alldeles för stor för någon av clownerna att äta så tar anemonen den, hur bra som helst :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

25 kg är väl rätt mycket för ett rsm? :-)

vill inte verka negativ men mandarinfiskar är väldigt knepiga i maten, behöver mycket väl inkörd levande sten för att överleva om man inte lyckas vänja dem vid annan mat. jag har 35kg och den såg inte så bra ut efter någon månad så den fick ett nytt hem. hade då haft stenen i cirka 3 månader.

sen om ni inte vill ha vanliga ocellaris clowner kan jag verkligen rekomendera clarkii clowner, hur fina som helst under ljus :-) när jag matar min igelkott med köttigare foder, haffar den ena clownen åt sig en bit och simmar till sin anemon med den, eftersom den är alldeles för stor för någon av clownerna att äta så tar anemonen den, hur bra som helst :-)

hej milk.

ingen fara,är ju som sagt ny på detta så tips mottages. stenen som vi köpt är inkörd har legat i ett 800l i ca 2 år och legat mörkt i ca 3 månader... ang. mängden sten så har jag förstått att det inte skadar om man har lite mer sten.. du får försöka få med det på bild med dina clowner hade varit fräckt och se :)

/chrille o ida

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det fins många dvärgkejsare som också har extremt fin färg, bara o leta runt lite. De är kasnke bättre lämpade då många inte blir så stora, och enligt min egen erfarenhet så växer de inte lika snabbt heller.

Jag har sett paletter som nästan dubblat i storlek på ett år, de blir dessutom väldigt stora när de växer till sig, så den skulle jag absolut inte rekommendera.

När man sen dessutom ska plocka ur dem så är det inte kul ifall det växer en massa koraller som man knäcker och välter omkull, för att inte tala om stenen som inte är håvvänlig...

Angående palett fisken. Jag köpte en i december förra året och då var den ca 3-4 cm, nu är den över 10 cm. Dvärgkejsare är mina favoriter. De är lätta att ha/sköta och väldigt fina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående palett fisken. Jag köpte en i december förra året och då var den ca 3-4 cm, nu är den över 10 cm. Dvärgkejsare är mina favoriter. De är lätta att ha/sköta och väldigt fina.

växer ganska så fort då..

vi har kollat runt lite mer på fisk, fastnade för firefish tror jag de hette, kollade även in dvärgkejsare fina fiskar det,

//

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag med......:D jag har mitt kar i vardagsrummet brevid tv:n.....måste vara duktigt bra grejor på tv för att man inte skall titta på karet skall jag säga.

kan ju tänka mig det ser mitt lite från soffan men har en nice pall framför där man sitter en del...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har vi varit igång i 2 veckor...

Vi började med att ha tänt i 4 timmar som vi ökat 1 timme varje vecka, dvs har tänt 6 timmar nu.

Nu finns det 5 turbosniglar och 2 eremiter i karet.

Vi planerar att införskaffa två clowner så småningom och en euphyllia.

När kan vi lägga i detta? Hur mycket ljus behövs, vilka värden bör vi ha?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...