Gå till innehåll

Chrille & Idas RSM


Chrille_B

Rekommenderade inlägg

  • Svar 210
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har tillsatt ph, kh, kalcium och magnesium buffer för att få upp värdena.

Nya värden idag:

Ph 8,0

Mg: 1185

Nitrat: 1

Nitrit: 0,02

Kalcium: 400

Salt: 1,025

KH: 12,8

Nedan kommer några bilder på våra fiskar. Palettkirugen inhandlades i helgen på Zoogiganten i Lomma.

post-4812-14468918962401_thumb.jpg

post-4812-14468918962622_thumb.jpg

post-4812-14468918962808_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fick du den lilla clownen att se så stor ut? Den är bara centimetern stor juh ;-)

Hihi...använt zoomen ;) Får lägga upp lite mer "realistiska bilder"...Om jag tar bilden långt ifrån så e clownen så liten att han knappt syns.

Snyggt akvarium ni har :) E avundsjuk på er mussla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Igår köpte vi snygga koraller av vår snälle vän Emil Larsson (emillarsson på forumet). Det blev en liten Montipora, två gröna och två röda ricordea florida, gröna och orangea knappar och så fick vi med lite diverse svampar med mera. Två gröna skivanemonerna som vi fick med var borta när vi vaknade imorse...trist, de ligger inne bland stenarna någonstans, får se var de växer ut.

Nedan kommer lite bilder...

post-4812-14468918998687_thumb.jpg

post-4812-14468918998962_thumb.jpg

post-4812-14468918999192_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm kanonfina Ricordeor! Han hade inte fler tillsalu? Ja det blir nog inte lätt att fånga clownerna så de ser stora ut..

Musslan stormtrivs i det nya ATI ljuset! Växer som jag aldrig sett för.

tackar,, nej han hade inga fler han ville sälja för tillfället,

kan tänka mig att musslan trivs där, kommer bli ett monster sen -respekt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Hallao där uppe.. Ricordeorna tar sig fint ser jag! Vi fick hem våra idag så du får komma ner och slå en koll imorgon! 8st från c-life blev det! Allt från gold och silver till sjukt snygga trefärgade!

Läste att du ville ha foton från en riktig kamera med? Du vet att vi köpte en till AfrikaSafarin va? Den går inte av för hackor! Banana man

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallao där uppe.. Ricordeorna tar sig fint ser jag! Vi fick hem våra idag så du får komma ner och slå en koll imorgon! 8st från c-life blev det! Allt från gold och silver till sjukt snygga trefärgade!

Läste att du ville ha foton från en riktig kamera med? Du vet att vi köpte en till AfrikaSafarin va? Den går inte av för hackor! Banana man

hallo där nere. jo de börjar slå ut tar sin tid bara, får komma ner imorgon tisdag och kolla efter jobbet bör vara hemma vid kl17, jo ibland finns fotografen närmre än var man tror -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

I lördags tog vi en långtur tillsammans med Emil till Kungsbacka och Bioted Marine. Där inhandlade vi en mussla (tridacna maxima) två sps:er (seratiopora guttatus, seratiopora hysterix) samt en anemon (heteractis malu).

Idag testade vi för första gången att mata anemonen med en liten räkbit (ca ½ cm) som den tog.

Nedan kommer några bilder på våra inköp.

post-4812-14468919277661_thumb.jpg

post-4812-1446891927788_thumb.jpg

post-4812-14468919278082_thumb.jpg

post-4812-14468919278281_thumb.jpg

post-4812-14468919278483_thumb.jpg

post-4812-14468919278686_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

snyggt. men som ja har sagt till er.. större tank nu!!! ni fyller det så snabbt.. ni måste ha mer plats=)

tackar min käre granne,

som sagt får ha detta ett tag till. får lugna ner handlandet lite,, stoppade ju i 8 st ricordeor i onsdags, och lite knappar, börjar bli dags för nån fisk till när vi fått bort lite alger,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...