-=Mr_B=- Postat 26 oktober 2009 Postat 26 oktober 2009 (ändrat) 12:10 = 503b!Har lagt över de två första posterna i denna från tråden om 403 Forbidden./Laggeman Ändrat 2 november 2009 av Laggeman Citera
kimett Postat 29 oktober 2009 Postat 29 oktober 2009 (ändrat) Fick en 503 igår kväll strax efter 18 tror jag det var.Edit:FireFox 3.5.3Windows 7 RC Build 7100 Ändrat 29 oktober 2009 av kimett Citera
Laggeman Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Fick en sådan alldeles precis.Inget jobbigt eller så, men vill iaf uppmärksamma det.Lösningen på detta är väl F5 antar jag. Citera
Jaken Postat 11 november 2009 Postat 11 november 2009 Vet inte om detta är en ny version av felmeddelande?Service Temporarily Unavailable The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Apache/2.2.9 (Ubuntu) mod_fastcgi/2.4.6 Server at www.saltvattensguiden.se Port 80 Citera
Sultanen Postat 11 november 2009 Postat 11 november 2009 Hänt mig flertalet gånger men det är bara att uppdatera sidan för att det skall släppa. Citera
DaTrucka Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 Fick en precis nyss när jag tryckte på knappen skicka. Hade skrivit en halv roman till ett inlägg. Allt borta, riktigt surt och orkar inte skriva det igen.När man trycker på bakåtknappen efter ett 503 meddelande så ligger inte det man skrivit i textrutan kvar. Citera
-=Mr_B=- Postat 12 november 2009 Författare Postat 12 november 2009 F5 borde dock fortfarande fungera, och ditt meddelande borde då bli skickat... B! Citera
Bygert Postat 6 december 2009 Postat 6 december 2009 Service Temporarily UnavailableThe server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.Apache/2.2.9 (Ubuntu) mod_fastcgi/2.4.6 Server at www.saltvattensguiden.se Port 80Idag och nån gång tidigare Citera
-=Mr_B=- Postat 12 december 2009 Författare Postat 12 december 2009 Service Temporarily UnavailableThe server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.Apache/2.2.9 (Ubuntu) mod_fastcgi/2.4.6 Server at www.saltvattensguiden.se Port 801 minut sedan.Strikt talat inte ett 503 felmeddelande, men...B! Citera
-=Mr_B=- Postat 14 december 2009 Författare Postat 14 december 2009 Igen, nyss.Service Temporarily UnavailableThe server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.Apache/2.2.9 (Ubuntu) mod_fastcgi/2.4.6 Server at www.saltvattensguiden.se Port 80 Citera
-=Mr_B=- Postat 19 december 2009 Författare Postat 19 december 2009 503, minut sedan.Är det någon som försöker klura ut vad det är om? Kapacitetsbrist? Delar vi kapacitet med något som gör att vi inte orkar riktigt?B! Citera
freguz Postat 20 december 2009 Postat 20 december 2009 Jag får det aldrig.Men som jag försökt påpeka tidigare, kanske det ev.(!)har med klienten att göra...?Men, som alla seriösa webservrar, så har ju även denna en sk event-logg, det är bara att kika i den vad står om dessa händelser när det kraschar för servern, är helt 100 på att det loggas, annars är det inte server-hosting värd namnet.Detta har ju pågått i x antal månader nu, vad händer?? Citera
-=Mr_B=- Postat 20 december 2009 Författare Postat 20 december 2009 Eftersom jag får det på IE7, IE8, & IE8+IE7Pro, så känns det inte som om det är relaterat till klienten... För jag förutsätter att det var browsern du tänkte på? Citera
petrol Postat 20 december 2009 Postat 20 december 2009 Det är serverrelaterat, inte klientrelaterat. Vi känner till problemet och gör fortlöpande justeringar för att se var den optimala nivån ligger. Det är auto scrippt som gör att man får 503 om man exakt den millisekund trycker på en länk samtidigt som servern uppdaterar sig med information.Vi jobbar vidare på det. Citera
freguz Postat 20 december 2009 Postat 20 december 2009 Det är serverrelaterat, inte klientrelaterat. Vi känner till problemet och gör fortlöpande justeringar för att se var den optimala nivån ligger. Det är auto scrippt som gör att man får 503 om man exakt den millisekund trycker på en länk samtidigt som servern uppdaterar sig med information.Vi jobbar vidare på det.ah ok, trevligt att det är lokaliserat :-)Får man fråga vad det är för autoscript, vad det gör? Citera
-=Mr_B=- Postat 17 februari 2010 Författare Postat 17 februari 2010 12:34 "Service unavailable"Refresh 2 gånger och sen gick det igen... Det tog säkert 10 sekunder. JAG VILL HA TILLBAKA MINA 10 SEKUND... Eh.. Nä. Det är lugnt. Klarar mig i alla fall. ;- )B! Citera
kimett Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Åkte på en 503 idag igen. Något täta sidbyten och sen ville den inte. Citera
Laggeman Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Har fått upp det vid ett flertal tillfällen på sistone jag med, vanligtvis så fixar det sig med en F5, men om man får det när man klickar på en bild så får man inte fram den om man inte högerklickar på bilden och väljer att öppna i ny flik eller nytt fönster, som kan vara väl så irriterande. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.