freguz Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Bra tipps, jag har tänkt skaffa mig några påsar igen och göra ett försök.//NiXoNVart kan man hitta dessa påsar tro? Citera
Christer T Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Bra tipps, jag har tänkt skaffa mig några påsar igen och göra ett försök. Mest då för att minska mängden partiklar i karet.Har du provat med en grövre påse? Vore kul att höra hur grova prylar man skall ha för att kunna låta påsen stå en 2-4 dagar utan att det börjar rinna över...//NiXoNJag har provat med grövre påsar, innan jag fick tag på den fina men tyckar att de har liten till nästan ingen effekt. Citera
Christer T Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Vart kan man hitta dessa påsar tro?Jag köpte min på Triton. Var nog den enda dom hade då men jag tror att dom fått hem. Citera
Adamantis Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Jag köpte min på Triton. Var nog den enda dom hade då men jag tror att dom fått hem.Dessa? Citera
-=Mr_B=- Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Tänk på att tömma filterpåsar regelbundet eftersom de blir biofilter, även om de sätts igen, och flödet genom dem försämras. Det är väll det "sämsta" med filterpåsar, och en anledning till verför jag hade kört dem efter skummaren. Skummaren exporterar ju restprodukterna med en gång. Om man därefter kör det genom filterpåsen hamnar mindre i påsen...Fast nu skriver jag självklarheter. Jag ber om ursäkt.B! Citera
opel Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 är inte partiklarna också mat för korallerna??? Citera
NiXoN Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Det finns lite olika webbutiker som säljer påsa för dom som känner att dom vill prova.Att man fångar upp en del smådjur är lite beklagligt men mycket av de man tar bort är nog bara skit. Jag har lyckats svälta koraller utan mekaniskt filter så jag tror inte det är så kritiskt att man tar ut deterius...//NiXoN Citera
Jan-Erik Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Om de sätts igen FÖR fort borde man kunna seriekoppla dem så att säga, med den finaste längst nedströms. Citera
Adamantis Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 om de sätts igen för fort borde man kunna seriekoppla dem så att säga, med den finaste längst nedströms.u=ri Citera
Christer T Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Dessa?Dom ser tunnare ut. Mina är mer som filt men är dom bara tillräckliugt finmaskiga så. 200 micron är det jag blivit intalad. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.