Gå till innehåll

läderkoraller


Fagerberg

Rekommenderade inlägg

har ett nytt akvarium på g som jag nyss flyttade över en gammal läderkorall i och köpte en ny också för någon dag sedan, men nu tycker jag att dem hänger för det mesta och den nya har börjat släppa ut något i akvariumet som ser ut som mjölk och den ömsar sammtidigt , det gör även den gamla, någon som vet varför den beter sig så ? såg jättefin ut i butiken men inte nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har ett nytt akvarium på g som jag nyss flyttade över en gammal läderkorall i och köpte en ny också för någon dag sedan, men nu tycker jag att dem hänger för det mesta och den nya har börjat släppa ut något i akvariumet som ser ut som mjölk och den ömsar sammtidigt , det gör även den gamla, någon som vet varför den beter sig så ? såg jättefin ut i butiken men inte nu.

Kan ta nån dag, oroa dig inte. Jag skar av en bit av min läderkorall igår, en Sarcophyton, den skrumpna ihop igår kväll och blev helt mörkgrön, i dag ser den helt ok ut.

Som allt levande har koraller oxå livscyklar, så om du har en läder korall i 1 år så kan den helt plötsligt skrumpna ihop sen återgå till det normala.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som den håller på att dö.

Ta upp den och lukta på den, det luktar ganska ruttet om den är död.

Kasta den på komposten isf. så den inte förpestar karet.

den lukta inte surt eller så , men delar av den trillar sönder och där är spår som ser ut som frätskador. har tagit den till ett ensamt kar nu. trodde inte läderkoraller va känsliga, den var hur fin som helst i onsdags när jag köpte den :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...