wooxer Postat 14 december 2009 Dela Postat 14 december 2009 Har problem med en massa brunt skit i sanden i mitt kar, sitter även en del på rutorna men det mesta håller sig just i sanden.Vad är det?Vad beror det på?Hur får jag bort det?Bifogar två bilder på hur det ser ut: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Spooky Postat 14 december 2009 Dela Postat 14 december 2009 Ser ut som kiselalger. Helt normalt om karet är relativt nystartat, yngre än 4 månader. Annars har du för mycket kisel i vattnet. Kör du med osmos? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wooxer Postat 14 december 2009 Författare Dela Postat 14 december 2009 Karet har gått snart ett år, använder inte osmosvatten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 14 december 2009 Dela Postat 14 december 2009 jag skulle kolla upp fosfaten i vattnet med ett bättre test (inte salifert eller liknande)!sen kanske börja överväga att börja köra med osmos! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mrbrandin Postat 14 december 2009 Dela Postat 14 december 2009 Kör Osmos!!! Vanligt kranvatten är fullt med skit!! Som dock inte påverkar oss människor nämnvärt, men våra vatten vänner känner av det.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 14 december 2009 Dela Postat 14 december 2009 Kör själv med kranvatten då jag inte bytt silikat filtret i mitt osmos.Blev lite brunt i början men jag har en del sandvändare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wooxer Postat 15 december 2009 Författare Dela Postat 15 december 2009 Tack för era svar, får helt enkelt ta hem en laddning osmosvatten från lokala djurhandlaren varje gång det är dags för vattenbyte Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.