Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Kan man ha Grotechs TEC III NG under karet och sedan returen uppe i själva karet? Alltså om man inte har någon sump? Orkar pumpen med tryckhöjden?

Mvh Peter

Postat
Kan man ha Grotechs TEC III NG under karet och sedan returen uppe i själva karet? Alltså om man inte har någon sump? Orkar pumpen med tryckhöjden?

Mvh Peter

jag har två stycken grotechar som jag körde över kanten på ett RSM , pumparna var i skåpet.! inga problem, bara använd backventiler också.

mvh manne

Postat

Mvh Peter

Returen?

Pumparna trycker nog flera meter skulle jag tror. Backventil behövs ej då själva pumpen i sig klämer åt slangen så vätska ej rinner tillbaks.

Likaså rinner inte vätska mellan pump och behållare tillbaks när pumpen stannat. Slangarna är alltså hela tiden fyllda efter att man första gången matat på.

Något jag ej provat men förutsätter fungerar är även att ha behållarna högre än utloppet. Skall inte bli hävert då pumpen som sagt nyper åt.

Postat

Jag skulle sätta utloppet just över vattenytan för det har hänt att slangen i pumpen spruckit och att det blivit utfällningar i pumpen så att den inte tätar helt.

Postat
  • Författare

Många tack. Då verkar det fungera som jag tänkt. Förresten, vilka Balling-lösningar är enklast/billigast att köra med? Grotech,Tropic Marin,egna blandningar??

Postat

jag kör TM's , tveklöst enklast men absolut inte billigast. man får tre påsar i ett paket. en påse till varje 5L dunk.

mvh manne

Postat
jag kör TM's , tveklöst enklast men absolut inte billigast. man får tre påsar i ett paket. en påse till varje 5L dunk.

mvh manne

Du vet väl att de finns med 6 påsar i ett paket också? alltså två av varje..

Till nästan samma pris som 3x5l.

Men det visste du säkert redan ;)

Postat
Du vet väl att de finns med 6 påsar i ett paket också? alltså två av varje..

Till nästan samma pris som 3x5l.

Men det visste du säkert redan ;)

vet det, dock verka denna produkt aldrig vara hemma hos butikerna/web så i all hast har det blivit singel paketet tyvärr.. utom en gång, då blev det dubbla.

mvh manne

Postat
Var köper ni dessa? Tillsätter ni något ytterligare?

grundidéen är väl att man klara sig på ballingen o vattenbyte. men sen tillsätter jag då o då KZ coral vitalizer tex , kbalance = små blå flaskor

mvh manne

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.