Guest Marcus Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Hej på er Vet ni om det finns någon fisk som äter trådalger och som inte är så svår skött eller känslig... Citera
Taipan Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Z.Flavescens funkar, köp ingen fisk som är beroende av alger, du vill väl att den ska klara sig när dom är borta..Inga fiskar eller andra djur käkar 5cm långa alger. Dom får du ta bort för hand. men dom kan förhindra att dom blir så långa. Citera
Dimorb Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Salaris Fasciatus äter väl alger så det står härliga till. Är dock osäker på om jag har stavat namnet rätt. Citera
Guest Marcus Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Ni har inga bilder på dem....är så himla dålig på namn... Citera
Vitamin Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Zebrasoma FlavescensBild tagen från:http://www.fabfish.net/ Citera
vahagn Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Salaris Fasciatus (från www.korallenriff.de)Strigosus (från www.santron.no) Citera
Taipan Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Salaris Fasciatus kanske inte är så lämplig då den är svår att få att överleva i ett akvarie utan alger....... Citera
elNico Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Satsa på ett gäng sniglar istället, jag stoppa i 10 st i mitt kar och dom käka rent på en vecka!Sen finns det väl inga djur som tar långa trådalger. En salarias e nog svår eller omöjlig att ta nåt annat foder än alger, fast den funkar bra i ett inkört akvarium.Sniglar tar ju andra alger än gröna trådalger så dom blir billiga i längden! Citera
Dimorb Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 Marcus det finns bilder på dem alla på min hemsida jag har nämligen bådeFlavenscens, Strigosus och Salaris i mitt akvarie.Av de olika fiskarna måste jag säga att om du har mycket alger som återkommer regelbundet så är Salaris bäst på att käka medans kirurgerna kan ta annan föda också. Citera
Guest Marcus Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 ok...tack alla ni för svaren...men jag hade en Salaris Fasciatus och den dog för mig....funkar det inte med mithraxkrabbor....jag har för mig det eller har jag fel? Citera
Dimorb Postat 24 november 2004 Postat 24 november 2004 det kan funka men de är svåra att få tag på samt att man aldrig kan vara riktigt säker på att du verkligen får en "algätande" mitrax Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.