Gå till innehåll

Stöddig Fröken


Strumpan

Rekommenderade inlägg

För ett halvår sen var vi iväg och köpte några st Chrysiptera hemicyanea.

Dom hann inte gå särskilt länge tillsammans förns en av dom bitit ihjäl dom andra,för ca 2-3 månader sen flyttade vi den ensamma fisken till vårat större 250 liters kar och sedan dess har den gått där i själv.

För en vecka sedan köpte vi till 2 st clowner och efter det har häxjakten börjat.

Den hade tagit hela karet i besittning och lät inte någon av clownerna komma i närheten av någon ls utan stackarna fick bosätta sig ovanpå pumpen.

Bestämde mej för att flytta omkring lite ls så kanske den tappade sitt revir och clownerna skulle ha en chans men icke.

Idag så bestämde jag mej för att möblera om totalt då vi inte var helt nöjda med möbleringen och så kanske kanske det skulle hjälpa om jag flyttade om totalt men ack så fel vi hade,den beter sig värre än nånsin för nu får inte clownerna bo på pumpen heller utan den har frökenfisken också tagit i besittning.

Nu har inte clownerna nånstans att vara och jag är rädd att dom blir totalt uppstressade av denna stöddiga lilla sak

Vad göra??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag är nog lite för blödig,jag tycker inte om att avveckla djur.

Jag hörde nånstans att denna sorten skulle vara den fredligaste frökenfisken (därför vi köpte den här sorten) om så är fallet vill jag inte veta hur dom andra beter sig LOL

Den verkar iaf inte skada clownerna är mer rädd för att dom blir ihjälstressade

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ja de kan låta lite hårt men jag är rätt övertygad om att det inte kommer att bli så mycke bättre.

Om du tycker att det är taskigt mot den så tänk på dom stackars clownerna som åker på spö med jämna mellanrum och lever i skräck.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Annars kan man ju sälja den! Fiskar måste inte dö för att de inte passar in i era önskemål!

Min trebandade Frökenfisk höll fem kirurger i skräck i 48h innan den vitbröstade insåg att han var 5-6ggr större än den lilla ettriga firren och sen var saken biff!

i dina 250l kan du kanske sätta in en kirurg som sätter den på plats?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag är nog lite för blödig,jag tycker inte om att avveckla djur.

Jag hörde nånstans att denna sorten skulle vara den fredligaste frökenfisken (därför vi köpte den här sorten) om så är fallet vill jag inte veta hur dom andra beter sig LOL

Den verkar iaf inte skada clownerna är mer rädd för att dom blir ihjälstressade

Konstigt det är tvärtom i karet här hemma då är Clownen kung och är på min stup i kvarten
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frökenfiskar är inte alltid lätta. Jag tror dock på att du sätter fast en spegel på karet ett tag så frökenfisken får annat att koncentrera sig på än clownerna. Sätt spegeln så långt som möjligt från platsen där clownerna verkar trivas. Clowner är rätt tuffa de med så ge dem bara lite tid att anpassa sig i karet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket för tipset Sillen,ska försöka med det kanske,var ju inte meningen att frökenfisken skulle i först men nu blev det så tyvärr.

Tycker iaf att den låter clownerna vara i fred lite mer idag än igår så hoppas på att det blir bättre och bättre,drar ju ner till sthlm antagligen på onsdag så då kommer det lite fler invånare i karet också så den kanske skärper sig annars får jag fundera på vad jag ska göra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...