Gå till innehåll

Krabba "Mördare"


goradl

Rekommenderade inlägg

Hej

Är det någon som vet vad för krabba detta är, man kan lugnt säga att det

är den riktig mördare. Köpte en Spotfin Lionfish häromdagen han döda den

och åt upp den, hittade lite rester i hans lilla grotta när jag undrade vart fisken tog vägen och letade efter den.

"OBS" om någon vill ha mördaren så är det bara och hämta just nu går han i min sump, annars får han gå till dom sälla jakt markerna.

post-4441-14468919261089_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Är det någon som vet vad för krabba detta är, man kan lugnt säga att det

är den riktig mördare. Köpte en Spotfin Lionfish häromdagen han döda den

och åt upp den, hittade lite rester i hans lilla grotta när jag undrade vart fisken tog vägen och letade efter den.

"OBS" om någon vill ha mördaren så är det bara och hämta just nu går han i min sump, annars får han gå till dom sälla jakt markerna.

tycker det är en jättebra städare då din fisk dog till 99%av nån annan anledning,har och haft ett antal Kräftor och Krabbor och har under dem åren aldrig varit med om att dem har tagit en fisk när denna levde och kalasat på den,men har sett ett antal ggr att den har tagit till vara på kvarlevorna av en död fisk så den inte ligger och skräpar
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nope den hade inte självdött är ganska övertygad om detta, har nämligen saknat lite annan fisk och denna elaking är inte bara en bra städare utan en riktig Bad Boy. Har nämligen sett den jaga tag i andra mindre krabbor och dödat dom typ Mitrax krabbor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller absolut med om vad du säger, naturligtvis kan jag inte vara hundra på att krabban tog den, men med tanke på vad jag sett den göra och annan fisk som försvunnit så känns det enda rätta svaret att krabban tog. Jag tror inte den var död men ett alternativ kan vara att den var dålig redan när jag köpte den, och den orkade inte kämpa emot krabban som har duktiga klor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...