bb81 Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Hej på er,Har nyss beställt en picobello osmos 190l.Vad behöver inhandlas för att koppla in den, eller kommer den komplett med alla anslutningar?Kan man koppla den till t.ex kökskranen?Kanske är dumma frågor men har aldrig haft ngn innan =)MVHBjörn Citera
Hedlurd Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 den levereras med en 3/4 tums anslutning och de flesta kranar i hushållen har 1/2 tum. så en koppling därimellan lär behövas. så vart de för mig iaf. men men, inte så farligt, 50-60 spänn på valfri bygghandel. en rulle gängtejp kan vara en sund investering också. min tokläckte till den grad att hela badrummet blev ner sölat. Citera
Adamantis Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Ta med dig kopplingen till någon affär där de har antingen bygg och vvs eller typ trädgårdsslangar osv. Berätta vad du har hemma. Kanske kan du skruva av munnstycket på kökskranen och ta med, så det blir rätt koppling. Kan vara förvirrande med alla tum och kopplingar. Citera
liljeros Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 oO en snabbfråga ang osmosfilter, tänkte skaffa ett, pallar inte släpa dunkar från jobbet, MEN vill ju inte ha den inkopplad hela tiden, pga 1. dom är fula,2. hatar sladdar/slangar.så då till min fråga, fungerar dom så att dom "får upp farten efter några timmar" eller är det konstant flöde hela tiden?och bb81, vart köpte du din? bra pris? Citera
Slanten Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Osmosen drar igång så fort du kopplar på vattnet. Det finns en bra tråd här som visar hur man kan bygga in sin osmosanläggning. Citera
Adamantis Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Jag har min under badkaret. Där syns den inte alls och jag får till och med plats med en 25l dunk som jag kan fylla. Citera
bb81 Postat 9 februari 2010 Författare Postat 9 februari 2010 oO en snabbfråga ang osmosfilter, tänkte skaffa ett, pallar inte släpa dunkar från jobbet, MEN vill ju inte ha den inkopplad hela tiden, pga 1. dom är fula,2. hatar sladdar/slangar.så då till min fråga, fungerar dom så att dom "får upp farten efter några timmar" eller är det konstant flöde hela tiden?och bb81, vart köpte du din? bra pris?Köpte min via en tysk webshop för 65euro, i samband med annat köp. Vet inte om jag fåt tipsa om vilken shop...den levereras med en 3/4 tums anslutning och de flesta kranar i hushållen har 1/2 tum. så en koppling därimellan lär behövas. så vart de för mig iaf. men men, inte så farligt, 50-60 spänn på valfri bygghandel. en rulle gängtejp kan vara en sund investering också. min tokläckte till den grad att hela badrummet blev ner sölat.Ngn som har en bild på hur en sådan koppling ser ut? Citera
Johan2x Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Vet inte om jag fåt tipsa om vilken shop... QUOTE]Du kan ju skicka ett PM till dom som vill veta. Ett litet tips./Johan Citera
greger Postat 13 februari 2010 Postat 13 februari 2010 Rent allmänt avråder jag från "krankopplingar" om vi pratar om engreppsblandare - finns troligen en del gamla trådar här på SG om varför.Koppla på tvätt eller diskmaskinsuttag - det finns ett skäl till att medföljande koppling är 1/2" Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.