Gå till innehåll

picobello osmos, frågor


bb81

Rekommenderade inlägg

Hej på er,

Har nyss beställt en picobello osmos 190l.

Vad behöver inhandlas för att koppla in den, eller kommer den komplett med alla anslutningar?

Kan man koppla den till t.ex kökskranen?

Kanske är dumma frågor men har aldrig haft ngn innan =)

MVH

Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den levereras med en 3/4 tums anslutning och de flesta kranar i hushållen har 1/2 tum. så en koppling därimellan lär behövas. så vart de för mig iaf.

men men, inte så farligt, 50-60 spänn på valfri bygghandel. en rulle gängtejp kan vara en sund investering också. min tokläckte till den grad att hela badrummet blev ner sölat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta med dig kopplingen till någon affär där de har antingen bygg och vvs eller typ trädgårdsslangar osv. Berätta vad du har hemma. Kanske kan du skruva av munnstycket på kökskranen och ta med, så det blir rätt koppling. Kan vara förvirrande med alla tum och kopplingar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oO en snabbfråga ang osmosfilter, tänkte skaffa ett, pallar inte släpa dunkar från jobbet, MEN vill ju inte ha den inkopplad hela tiden, pga

1. dom är fula,

2. hatar sladdar/slangar.

så då till min fråga, fungerar dom så att dom "får upp farten efter några timmar" eller är det konstant flöde hela tiden?

och bb81, vart köpte du din? bra pris?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oO en snabbfråga ang osmosfilter, tänkte skaffa ett, pallar inte släpa dunkar från jobbet, MEN vill ju inte ha den inkopplad hela tiden, pga

1. dom är fula,

2. hatar sladdar/slangar.

så då till min fråga, fungerar dom så att dom "får upp farten efter några timmar" eller är det konstant flöde hela tiden?

och bb81, vart köpte du din? bra pris?

Köpte min via en tysk webshop för 65euro, i samband med annat köp. Vet inte om jag fåt tipsa om vilken shop...

den levereras med en 3/4 tums anslutning och de flesta kranar i hushållen har 1/2 tum. så en koppling därimellan lär behövas. så vart de för mig iaf.

men men, inte så farligt, 50-60 spänn på valfri bygghandel. en rulle gängtejp kan vara en sund investering också. min tokläckte till den grad att hela badrummet blev ner sölat.

Ngn som har en bild på hur en sådan koppling ser ut?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...