Gå till innehåll

Konstiga levande stenar


ginaviola

Rekommenderade inlägg

Jag vidhåller min åsikt från igår... Känns som ett troll

Jag är helt inne på din linje!

100st svar utan någon som helst info, och bilder som påminner lika mycket som ett sötvattenskar med malorca suvernier i.

Skulle lika gärna kunna vara en butik som vill smutskasta sin konkurrent eftersom det finns en namngiven butik som stenarna påståtts ha handlats ifrån, och som har fått väldigt mycket skit utom någon som helst bakgrund! (Detta tror jag dock inte, men det skulle kunna vara så)

Känns väldigt tråkigt om det skulle vara oseriöst eftersom saltvattensguiden har varit väldigt besparad från troll!

MVH Danne - Som hoppas att han har helt fel!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

gud va trött jag blir....ni får ju tro vad ni vil så klart,men nåt j*** troll som ni kallar mej är jag inte...det är desutom inte artigt att smutskasta människor här tycker ni? sen om jag inte lyckas ta så bra bilder e pga att enda kameran jag hade va på min laptop o lljuset reflekterades inte så bra desutom va jag tvungen o böja datan för o ta en bild....sen om jag vill ha en massa mallorca sovinirer som ni kallar det,i mitt akvarium samt DÖDA koraller ska ni skita i det o koncentrera er på frågan eller det ja skriver om ni nu vill va behjälpliga...inte ranka ner på folk för de inte har liknande kar som ert ÄNNU ,kommer tids nog bli så dock

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du, är tyvärr ingen expert, men om du menar den som är platt/böjd med massa hål på så ser det inte ut att vara nått liv i den, och samma gäller den du ringat in, men som du säger så kan kameran ha påverkat detta, vet ej, men det ser iaf ut som korall skelett, Är som sagt ingen expert. men man kan juh alltid hoppas att det finns nån typ av liv i den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag sålde också levandesten med korall på, det är ju bara ett plus om man får koraller när man köper levandesten. men dom ska ju helst leva eller iaf gå o rädda. men är det bowerbanki du snackar om så är det som sagt svamp och dom brukar följa med levandesten och är filtrerare, så det e ju bara ett plus om du får sånt med om man nu inte tycker det e fult !!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

*r det stenen på vänster sida som är lite lila är det troligast en död korall som gått med sten och fått div kalkalger osv på sig ingen fara för karet eller så.

om det nu är denna bilden du avser och korallen längst ner till vänster

hmmm bilden kom ej med men det är inlägg 17 från ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, men det är ju bara ett stenkast ifrån.

Låt oss utgå från att det är en levande korall du har. För att den ska kunna fortsätta att leva kräver den en del av akvaristen, mer än man kan tro.

Några fundamentala ting:

Vilken salthalt har ni i karet nu (vad för salt)?

Vad för belysning?

Hur högt kalcium (Ca) och karbonathalt (kH)?

Hur länge hade akvariumet varit igång innan ni satte ner korallen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

karet hade varit igång o puttrat en vecka inann nåt sattes ner...o salt halt ligger stadigt på 1,023 instant ocean salt.... temp 25-26

belysningen har vi inte heller de i affären identifierat ,mer än att det är t8-pro glow 30w hur många kelvin et i tusan för det står ej

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...