Gå till innehåll

Konstiga levande stenar


ginaviola

Rekommenderade inlägg

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ha dom till framtida fragg sten.

Eller om du har en sump så kan du slänga ner dom där, det gör jag med mina som dött. Det ger småkryp som poddar och annat en suverän lek/föröknings plats.

Låter du dom ligga i karet så kommer dom bli lila/röda av kalkalger och smälter in i övriga uppbyggnaden så smånig om.

Dom kan ju användas till att stötta upp i revet med om någon sten ligger lite löst eller så.

Tycker det är dumt att kasta bort i vilket fall som helst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade åkt tillbaks till butiken och krävt att få vad ni har betalt för. Dessa kostar kanske annars 50kr/kg, och om ni betalar mer än så så ska i antingen få pengar tillbaka eller få riktig LS för de pengar som är mellanskillnaden, ifall ni vill behålla korallskelettet.

Precis :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vet i tusan,hehe men i karet finns maskar med med svart rygg? ser ut som en tusen foting ....et du ad det neon gröna kan va?

Om man inte får svar på sina frågor så går de flesta in på tex http://se.reeflex.net/ och själva försöker leta upp sina fynd som man har hittat.. Gör det du med, de vanligaste djuren, korallerna finns där -bok

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan tala om att dom inte är så söta när du får dom i tusentals. dom förökar sig lavinartat. jag hade dom i mitt deltec kar och fick över lite i mitt trigon när jag lade över sten i det. men som tur var så hade jag 2 tryckare o 1 puffer så dom blev snabbt mat där. vet dock inte vilken fisk det var som käkade dom men det var rätt trevligt o bli av med dom. dom ska käka kalkalger men gav sig även på min stjärnpolyp som dog ut totalt. jag tyckte precis som du att det var kul o få dom och att dom var söta men det vände snabbt :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också en massa små sjöstjärnor, men har aldrig upplevt det problemet som Ragman beskriver, snarare tvärtom att de inte förökar sig i den takt jag hade önskat.

Jag är också övertygad om att det finns flera varianter av dessa djur som har olika förutsättningar och matvanor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

innan jag fick i fiskarna som käkade dom så var det ganska många. kanske 30 st per korall o sen har jag stenar med mycket håligheter så där var säkert hundratals i dom. stjärnpolypen jag köpte av dig lagge klarade inte av dom utan försvann mer o mer för varje dag med kanske 20 st sjöstärnor på sig ganska konstant

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...