Gå till innehåll

clowner vid ytan


mattiasg1234

Rekommenderade inlägg

När jag startade karet för flera månader sedan så sov mina clowner upp vid ytan, Men efter ett tag så visade dom sig nere vid LSen, Men sov där uppe.

Nu efter jag skaffat en anemon + en vecka så sover den ena där i. Den andra får inte vara med än ;)

Så jag tror det där kommer ge sig med tiden

((Obs! Jag är nybörjare så jag kan bara säga det jag har erfarat eller sådant jag har läst här på forumet))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samma hos mig som hos Christian, 3 clowner sov i ytan några veckor och var där mestadels dagtid, sedan flyttade två ner i karet, och en var kvar nån månad innan han vågade sig ner. Dessa clownerna var "begagnade" och hade varit inkörda i andra kar och där simmade nere i karet... nu är alla 3 nere, det kommer av sig själv... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan i sämsta fall ta upp till ett år för clowner att leta upp en plats som ger skydd. Det är också så att alla clowner inte passar i alla anemoner. Och fel art ses inte som skydd.

Då förstår jag att det tog ett halvår innan mina clowner började gå i anemonen. De har oxå varit gudomligt snälla hela tiden, men det var tills de började att gå i anemon...

Kan det vara att det blivit könsmogna först nu? Eller bara "fattar" helt plötsligt.

Och snacka om att de Guard it with their lifes!! Bara smäller i fingrarna -shark_smiley

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...