Gå till innehåll

skrapning av rutor...


chaboo

Rekommenderade inlägg

Tänkte höra hur ofta ni andra skrapar era rutor, själv blir det iaf 1ggr i månaden.

Jag har en grön alg som fäster på rutorna som är svår att skrapa bort, dels för att det är svårt att se när man väl skrapar och just för färgen inte är som kalkalg lila som jag tycker är enklare att se. så jag tänkte höra hur ni andra gör och vad ni har för olika lösningar på detta problem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Körde med algskrapa tidigare, men det repade glaset när sandkorn fastnade mellan glas och skrapa.

Hittade nu en helgrym disksvamp med en grovyta som klipper alla alger på ett eller två drag. Den är såååå mycket bättre än både magnetskrapa rakblad/visakort!

Vad hittar man en sådan svamp och hur ser den ut???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som lyckats med bedriften att skrapa glaset med ett rakblad, hur har ni då gått tillväga?

Jag har själv inte lyckats (?) att göra detta under de år jag kört med rakblad, rakbladet ligger ju an över hela bredden, så jag kan inte få till hur man skulle få in det i glaset på något vis.

Silikonfogen ska man ju vara rädd om så klart, där är jag med, men att repa glaset med en rakbladsskrapa förstår jag inte hur man lyckas med. En algmagnet däremot, där kan jag tänka mig att man kan få in små gruskorn när man kör runt och det yr upp sand när man kommer ner mot botten och man sen byter från ett glas till ett annat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...