Gå till innehåll

problem...


ThePatrik

Rekommenderade inlägg

fixade nya sniglar i torsdags efter att mina andra hade dött. när jag kom hem, la jag påsen med sniglar i akvariet väntade ungefär 40 min, sen hällde jag i lite akvarie vatten i påsen, och vänta ungefär 10 min och sen fortsatte jag så en 3-4 gånger, med andra ord exakt så alla andra har sagt till mig o göra. men ändå nu en nästan 2 dagar efter är alla döda... nästa exakt som förra gången, dem stora såg jag aldrig röra sig mer än i påsen, och dem små körde för fullt i lite mindre än en dag för att sen ligga död när jag kommer hem. men mina 2 clowner trivs skitbra. snälla någon, hjälp mig!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite sammanställning av vad som kan hjälpa oss svara på dina problem.

1.Använer du osmos? Arbete på vattenldningen/koppar eller andra metaller tar livet av lägre djur.

2. Hur mäter du salthalt, och kan du dubbelkolla med någon annan?

3.Vad har du för vattenväden(skriv inte bra), och vilka tester har du tillgång till?

4.Jag har sett clowner leva under dom mest horribla omständigheter, det är ingen vidare indikatorart ;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1. Nej jag har inte osmos, så det kan ju vara det?

2. jag har hällt upp vatten i skålar och hällt i olika mycket salt och testat mätaren på det viset och då har den gett olika värden, och har även testat i ett annat akvarie, om det är så du mena?

3. jag har bara tillgång till nitirt och salt, men har inte fått tag på nitrit måtten idag, men saltvärdet ligger på 1019

4. nä det har du ju rätt i ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...