Gå till innehåll

olika clowner i samma kar?


blaze

Rekommenderade inlägg

nån med erfarenhet av olika sorters clowner i samma kar??

har ett par av nån sort och nu går det ett par vanliga ocellaris i sumepn då en kille i trakten la ner sitt kar, är sugen på släppa ner dom i karet me dom andra men skulle de blir katastrof eller funkar de bra?

har ett 450 iaf o dom svarta clownerna bor i ena hörnet så dom skulle ju kunna bo på varsitt hörn om dom fattar va jag vill haha men blir de garanterat bråk hoppar jag över iden o släpper vidare dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har både svarta (P-något?) och ocellaris i samma kar. Var ett jävla liv första 2 dygnen, sedan flyttade jag om allt i karet. betydligt lugnare nu, men jag funderar fortfarande på att flytta de svarta permanent då mina ocellaris inte är lika livliga längre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

JAg hade 2 osellaris i mitt 350liter. JAg släppte i 2 sammetsclowner. Sammetsclownerna var aggresiva men det var inte som när man släpper i två kirurger. Dom attakerade men efter att dom hade markerat så åkte dom tilbaka till anemonen. Så jag tror inte att det ska bli några bekymmer i ditt akvarium. MEN alla fiskar är olika...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett par sammetsclowner och ett par percula i mitt 180l. Släppte i sammetsclownerna i helgen och visst fajtas de lite men jag tror (och hoppas!) nu att det det lugnat ner sig lite. De har tagit varsin anemon på varsin sida av karet och för det mesta håller de sig till dessa. Sammetshannen gör en del utfall ibland men det ser inte så farligt ut. Jag fasar dock lite för vad som händer om den ena anemonen får för sig att flytta sig närmare den andra! Då finns nog risk att ett av paren får simma utan anemon!

Just Sammetsclowner är bland de mest aggressiva och revirhävdande clownerna. Jag tror säkert att det funkar för dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...