Gå till innehåll

Bubble Magus Doserpump


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Har någon erfarenhet av dessa?

Tänkte på kvailten, att dom är exakt och så?

Funderar på att köpa från fish-street.

För 3000 kr får jag då en 3-kanals med styrdator samt en påbyggnads med 4 kanalar.. alltså 7 kanaler för detta pris.. ett otroligt pris men om det då är skräp och inte dosserar exakt så var det ju skitsamma..

så.. nån som vet nått om kvallan? =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe ja jag får väl göra det då..

Vore bara tråkigt om det inte funkade och den doserade ut 1 liter vodka i karet på en gång :P

http://www.fish-street.com/bubble_magus_bm-t01_dosing_pump?category_id=139

Den där är det, pluss en 4 kanals till då..

Tänkte köra 3 ballingsvätskor, vodka, ultramin-s & ultraorganics, vilket jag doserar för hand nu.. kommer ändå få en kanal över till nått kul =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Accuary +- 5% står det på tillverkarens sida.. 5% låter ganska mycket fast när det gäller så små doseringar som 1-2 ml per dag så kanske 5% av det inte spelar så stor roll eller vad säger experterna? Dyrare märken kanske också har samma ferlmarginal?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

Jag har tittat lite på samma webshop ang bubble magus

jag tycker den ser riktigt fin ut

Kanske en dum fråga men vågar man använda den till

automatisk vatten påfyllare jag vet att den inte har några

nivå givare men det brukar dunsta ganska jämt och sen kan man ju ta osmos vattnet från en 25L dunk då är man begränsad på det sättet ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

Jag har tittat lite på samma webshop ang bubble magus

jag tycker den ser riktigt fin ut

Kanske en dum fråga men vågar man använda den till

automatisk vatten påfyllare jag vet att den inte har några

nivå givare men det brukar dunsta ganska jämt och sen kan man ju ta osmos vattnet från en 25L dunk då är man begränsad på det sättet ?

Skulle inte rekommendera det pga riskerna med att köra utan sensor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sensorlöst kan man bara köra utan "risk" om man har osmosbehållaren som en kammare i sumpen. Blir vattennivån för hög hamnar det i osmosis delen vid ett eventuellt elavbrott. Gäller ju att ha dimmensionerat så att salthalten inte kan bli 'för' låg om det skulle slå fel, men fortfarande så pass mycket vatten att det är en meningsfull buffert...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk bara på att om den fastnar i tullen så blir det inte lika billigt.

Sen lever inte pumparna förevigt, men det vore kul o veta om man kan byta ut dom mot samma som grotech/ghl använder.

//NiXoN

Nä, men ändå billigare än en grotech.

Jag är ganska övertygad om att det sitter en likadan pump som i övriga märken av samma stil. Den är iaf väääldigt lik.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag kan säga att min fungerar mycket bra. Jag har haft den inställd i början på samma doseringsmängd från de tre 1/2-liters petflaskor jag använder. Jag kan konstatera att ytorna i flaskorna ligger lika efter att de snart är slut. Nu börjar jag justera doseringarna olika så bättre mängdkontroll än så kommer jag inte att göra.

Det är mycket lätt att ställa in den och jag som aldrig har sett eller gjort detta tidigare klarade av det utan minsta problem.

En kort recession iallafall.

Prismässigt är den initialt verkligen värt det. Sedan blir det intressant och se efter en längre användningsperiod.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...