Postat 22 mars 201015 år Denna typ (vad det nu är) är ca. 7 cm långt...4 cm bred. Snabb...kör räser på rutorna nattetid. Nattaktiv. Min fråga är vad i hela friden är detta? Har någon något liknande i sitt akvarium?
Postat 22 mars 201015 år Författare Nej nej cm...ej mmEn ledsnäcka kan det vara!!Hur får man dem i akvariet???
Postat 22 mars 201015 år http://en.wikipedia.org/wiki/ChitonIntressanta och nyttiga djur - ta väl vara på denMVH Lasse
Postat 22 mars 201015 år jag hade en sådan i mitt förra akvarie. var den har tagit vägen vet jag inte. Men den var speciell. Samma tid, och samma väg kröp den varje natt.. intressant. försökte pilla loss den, men den satt stenhårt fast.. men den var kul, och jag saknar den. rutin-snäcka!
Postat 22 mars 201015 år Såg ju förjävla äcklig ut.. men kul med alla anorlunda djur man kan råka få med sig =)
Postat 22 mars 201015 år Nej nej cm...ej mmEn ledsnäcka kan det vara!!Hur får man dem i akvariet???den har till 99% åkt med i en håla bland din LS.mvh manne
Postat 22 mars 201015 år Jag har två stycken som ser likadana ut, mina är dock bara drygt en centimeter, häftigt att de kan bli så stora.
Postat 23 mars 201015 år Jag har en liknande men inte så stor som din, kanske 4 cm lång, den är hårig eller full av små borst och bara framme på natten. Den äter kalkalger så den får vara kvar
Postat 23 mars 201015 år Första bilden är en ledsnäcka men de på bilden med påsen är nåt annat, jag skulle säga att det är gråsuggor. Helt olika djurgrupper alltså.
Postat 23 mars 201015 år De på påsen är isopods. Jo just det, gråsuggor är det svenska namnet för isopoder.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.