Gå till innehåll

Cirkulationspump bra? prisvärd ?


Guest HK_Akvarie

Rekommenderade inlägg

Guest HK_Akvarie

Tunze Turbelle Stream Kit TS12 frånaquaristic.net

Verkar denna cirkulationspump vara något att ha.. som jag har fattat så kan den användas som vågmaskin ocksåeller e jag helt ute o cyklar? Den verkar helt klart prisvärd iallafall 12000 l/h

http://www.aquaristic.net/AQce8b947805c2cfd935847ff8b29b0a13 /html_en/startshop.php?LANG=en&start=1&go=1&0.85 575200+1101756992

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var inne i en affär idag och de rekommenderade Tunze Turbele Stream 6000.Undrade om7000L/H var lite överdrivet till mitt tilltänkta kar på 300L. Vad tycker ni? Någon som vet vad skillnaden är på 6000 och 6060?

Priset de ville ha för denna pump var 296 euro(iFinland) vilket jag tycker låter hutlöst (har inte hunnit jämföra andra ställen ännu). Skulle inte förvåna mig om de försöker blåsa en svensk. Vi är inte alltid jättepopluära där borta...Någon ryckteav mina svenska registerplattor efter 4 dagar smiley7.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dum fråga:

Vad innebär intervallstyrd pump? Innebär det att man kan skapa "vågor/olika hastigheter som varieras kontinuerligt" genom att ställa in olika program på pumparna som tex tunze?Går detta att göra med 6060?

Kolla på deras hemsida. vi är ju på internet. där står det vilka som går att köra på intervall.

Ha det bra :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla på deras hemsida. vi är ju på internet. där står det vilka som går att köra på intervall.

Ha det bra :)

Jo jag har deras 63 sidor katalog i handen, men jag var osäker om intervallstyrd var samma sak som beskrivs som speedcontrolled i katalogen. Det finns ju en miljon olika manicker i saltvattenså det händer att man blir lite osäker som nybörjare smiley5.gif.

Tack för förklaringen!

Är detbra att skapa en "vågeffekt" eller är det mest för syns skull? Drar det mer ström och innebär det att L/H påverkas?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...