Jonkagoo Postat 9 maj 2010 Dela Postat 9 maj 2010 Har köpt en seio pump och med kom en slang som dom kallar "air tubing & silancer". Vad har jag för nytta av den? Finns även en liten grej att skruva på på baksidan som dom kallar "variable intake". Har ingen aning om vad den gör heller.Nån som kan hjälpa mig med dessa prylar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 9 maj 2010 Dela Postat 9 maj 2010 jag gissar på att "air tubing..." att det är för att du ska kunna kolla in så du får mer syre i vattnet. att den tar luft och blåser in samtidigt.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonkagoo Postat 9 maj 2010 Författare Dela Postat 9 maj 2010 Jo de låter ju vettigt. Tack ska du ha. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 maj 2010 Dela Postat 9 maj 2010 du kan koppla den slangen på baksidan av själva pumpen , så suger pumpen luft, som du kan styra om du sätter på plastpluggen i andra änden o vrider lite.. ser dock ingen funktion till saltvatten för den effekten , man vill ju knappast ha massa bubblor i vattnet.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 9 maj 2010 Dela Postat 9 maj 2010 Finns faktiskt en vettig funktion i saltvattenskaret, och det är om du har en överrinningsbox med hävert, så sitter det på boxen en liten luftslang högst upp där man suger upp överflödig luft, och den slangen (med backventil också helst) kan du koppla till SEIOn så är du säker på att inte få hävertavbrott. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.