kimett Postat 12 augusti 2011 Dela Postat 12 augusti 2011 Hur har det gått över sommaren? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 12 augusti 2011 Författare Dela Postat 12 augusti 2011 Kimett: Ja du det har stått med vatten ,salt och biopellets hela sommaren utan några fiskar eller koraller. Har varit uppe på forsknings stationen Sven Loven centrum för marina vetenskaper, på Tjärnö hela sommaren. Köpte 18 sps fraggar igår så äntligen lite levande i karet..Lite bilder, fattar inte varför men tycker det är mycket svårare att ta kort under LED än t5.. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kimett Postat 12 augusti 2011 Dela Postat 12 augusti 2011 Färgskiftningarna ser riktigt snyggt ut på revkeramiken.Låter iaf som en lärorik sommar... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 21 augusti 2011 Författare Dela Postat 21 augusti 2011 Var hemma i småland i helgen, passade på att besöka Samuel på vägen hem till GBG och fick med mig en ny fragg.. Tack så mycket Samuel, och vilket vackert kar du har. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Kul du tittade förbi. Du är ju liksom en av mina första idoler i hobbyn. Var ju hemma (säkert 5 år sedan) å tittade flera gånger på ditt 1400-liters när du bodde hos mor å far. Synd att det var lite bråttom bara. Söt liten knodd ni fått (inte så konstigt med en sån mamma ; ) Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 29 oktober 2011 Författare Dela Postat 29 oktober 2011 Varit hos ted idag. Kom hem med en Acropora tabel storlek xxl Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 29 oktober 2011 Dela Postat 29 oktober 2011 Fusk! jag stod och dregglade över den ett bra tag när jag var där du kanske kan avvara en fragg någon gång? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 29 oktober 2011 Författare Dela Postat 29 oktober 2011 Jo svårt att låta bli när man hittar en sådan korall. Men hörde att du hade lagt dina pengar på en mycket vacker fisk!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 29 oktober 2011 Författare Dela Postat 29 oktober 2011 En galet blå A.Farmosa med grön kant vid polyperna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 29 oktober 2011 Dela Postat 29 oktober 2011 Jo svårt att låta bli när man hittar en sådan korall. Men hörde att du hade lagt dina pengar på en mycket vacker fisk!!Ja precis! det var pga fisken pengarna inte fanns för att plocka med korallen hem -.- Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 18 december 2011 Dela Postat 18 december 2011 Hur mår karet nu för tiden? Nya inköp? Nya bilder? /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 december 2011 Dela Postat 18 december 2011 Hur upplever du karet med din led armatur?Har du testat det där nya som bioted hade inne på sina hyllor från sechem Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 18 december 2011 Författare Dela Postat 18 december 2011 Samuel: Skall jag vara ärlig så har det gått åt skogen. Nästan allt frös ihjäl för 3 veckor sedan eller när nu stormen va.. Var hemma i småland under helgen när stormen va, och kom hem på måndagen till en riktigt kall lägenhet, ett fönster som man inte kan stänga till 100% hade blåst upp.Detta ledde till en snabb temperatur dropp som de flesta acroporor inte gillade..Wrang: Gillar led skarpt men skulle i dagsläget valt EcoTech radion i stället. Nej har ej testad det, men nu har jag labbat färdigt med olika metoder/preparat och kommer hålla mig till det jag kan, Zeovit. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 18 december 2011 Dela Postat 18 december 2011 Aj då. Får beklaga eländet å det djupaste. Inte kul när det strular. Går det på nån försäkring?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 15 januari 2012 Författare Dela Postat 15 januari 2012 (ändrat) Har köpt mig lite små räkor av släktet Periclimenes.Periclimenes brevicarpalis 1stPericlimenes holthuisi 1stPericlimenes venustus 1stPericlimenes kororensis ett par Ändrat 15 januari 2012 av mr cheezy fixa filmen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 15 januari 2012 Dela Postat 15 januari 2012 Om du tar bort allt i Youtubelänken förutom det som står efter likamedstecknet så får du upp den som video i inlägget. Kul med lite annorlunda djur! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 15 januari 2012 Författare Dela Postat 15 januari 2012 Gick inget bra jimmy Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 15 januari 2012 Dela Postat 15 januari 2012 Ah, såg nu att den var satt som dold video, då går det tyvärr inte. Men annars räcker det med videons id mellan taggarna för att den ska komma upp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 2 juni 2012 Dela Postat 2 juni 2012 Hur går det Robin? Har du nåt liv i karet, eller pausar du? /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_cheezy Postat 3 oktober 2019 Dela Postat 3 oktober 2019 (ändrat) Tog några år innan jag fick vatten i burken igen. Varit helt borta ifrån hobbyn sedan sist. Men åter igen är suget tillbaka. Ändrat 3 oktober 2019 av Mr_cheezy 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_cheezy Postat 5 oktober 2019 Dela Postat 5 oktober 2019 (ändrat) Karet kommer bli en sps tank Kör på med gammla hederliga ZEOvit metoden och balling. Utrstning: Skummare: ATB nano cone skimmer Zeofiler: grotecha super stora Returpump: Ehime 1260 Cirkulation: vortech mp 10. Har en mp 20 liggandes om det kommer behövas. Belysning: Genesis led Stocklist just nu Fisk 1x PTEROSYNCHIROPUS PICTURATUS 2x GOBIODON OKINAWAE Koraller Acropora sp. Aussie table (lila) Acropora sp. Aussie table (mintgrön) Acropora Echinata Acropora Microlados ”Strawberry Short Cake” Acropora Granulosa Acropora Hyacinthus Acropora Tortuosa ”myagi” Ändrat 5 oktober 2019 av Mr_cheezy Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_cheezy Postat 7 oktober 2019 Dela Postat 7 oktober 2019 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_cheezy Postat 28 oktober 2019 Dela Postat 28 oktober 2019 Tråkigt nog har det varit mycket stul med burken de senaste veckorna. Zeovit har inte alls funkat för mig denna gången. Denna metod har tidigare varit det som fungerat bäst för mig genom åren och den jag känner att jag haft bäst koll på. Men denna gången så får jag täcken på överdosering av kolkälla varje gång jag doserat ( gick ner till minimala 0.1ml zeostart de sista försöken ). Fick bakterie blomning varje gång jag doserade zeostart som varade ca 4 dagar med totalt mjölkigt vatten så man knappt kan se in i akvariet. Slutade dosera och började med halverad dos när vattnet blivit klart igen. Men när detta upprepats 5 gånger och jag inte längre kan sänka dosen mer gav jag upp och började sakta fasa ut zeoviten. Kör nu med ändats skummare och kol som filtrering. no3 och fosfat testerna är nollade och försöker sakta öka på näringsvärderna genom att mata fiskarna överdrivet mycket. Hoppas detta sakta kommer öka värderna lite i taget. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_cheezy Postat 29 oktober 2019 Dela Postat 29 oktober 2019 Tryckte precis hem denna. Blir nog att åka och hämta den på lördag och kolla efter lite mer fiskar som kan bajsa i akvariet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_cheezy Postat 29 oktober 2019 Dela Postat 29 oktober 2019 Btw veckans värden är salthalt: KH: 8.3 Ca: 430 Mg: 1370 Po4: 0.00 No3: 0 Temp: 23.5 Salthalt: 35 psu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.