Timpin Postat 12 maj 2010 Postat 12 maj 2010 Ska snart starta upp ett 118L kar och skulle vilja ha någon/några anemoner till mina clowner. Blir förmodligen några ocellaris eller percula. Hur gör jag bäst för att förbereda mig för en anemon passande till fiskarna nämnda ovan och vad är de stora varningarna? Hur länge bör man köra akvariet för att kunna ta in en anemon om det ens går i ett kar av denna storlek? Om det inte lämpar sig med anemon för en så pass oerfaren akvarist som jag, finns det några bra "substitut" som kan verka som hem åt fiskarna och utseendemässigt påminna om en anemon?Tacksam för all hjälp jag kan få, skulle verkligen vilja ha en anemon! Citera
kimett Postat 12 maj 2010 Postat 12 maj 2010 Läs på mer och starta karet samt få det stabilt innan du fortsätter fundera på en anemon.Tålamod Citera
Eldy Postat 12 maj 2010 Postat 12 maj 2010 Detta är en bra tråd med vettiga länkar för den som funderar på anemoner.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=14391 Citera
stigigemla Postat 12 maj 2010 Postat 12 maj 2010 Det finns ett antal koraller som pssar bättre i ett litet kar med clowner. Vanligast är långpolypiga Sarcophyton och Euphylliaarter. Citera
Timpin Postat 13 maj 2010 Författare Postat 13 maj 2010 Tack för svar, länken var full med bra info! Blir nog till att vänta med anemon då, men Eyphyllia såg ju lockande ut det med Citera
rickard598 Postat 19 maj 2010 Postat 19 maj 2010 Jag skulle nog faktiskt aldrig frivilligt skaffa en anemon, nu fick jag med en sån när jag köpte endel sten till mitt kar, men helt plötsligt så kan den vandra runt i karet vilket inte är så skoj dom är rätt så svårstyrda och kan bränna ihjäl andra koraller osv osv. Citera
Ferngren Postat 19 maj 2010 Postat 19 maj 2010 I mitt kar har mina clowner adopterat en sinularia De verkar vara nöjda med det Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.