snickarn Postat 6 januari 2012 Författare Postat 6 januari 2012 tackar det var nitrat som fattades nu växer både montipora och acropora igen .tyvärr så finns det en del cyano på flera ställen som blir nästa sak att ta tag i Citera
_Manne_ Postat 6 januari 2012 Postat 6 januari 2012 tackar det var nitrat som fattades nu växer både montipora och acropora igen .tyvärr så finns det en del cyano på flera ställen som blir nästa sak att ta tag iDet försvinner säkert automatiskt om det blir en ballans igen mellan nitrat/fosfat.. , vid nästa vattenbyte så sug ut vad du kan.. Är ju en typ av näringsexport Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
totto Postat 6 januari 2012 Postat 6 januari 2012 Det ser riktigt tjusigt ut i burken:smiley20: Citera
kalleT Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 Härligt Snickarn, väldigt vackert saltkar du har! Citera
LN21 Postat 7 januari 2012 Postat 7 januari 2012 Mycke mycke snyggt kar. Dessutom vilka färger. Citera
snickarn Postat 8 januari 2012 Författare Postat 8 januari 2012 tackar för alla fina kommentarer Citera
Laggeman Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 Nice! Hur mycket nitrat doserar du och hur ofta? Citera
snickarn Postat 9 januari 2012 Författare Postat 9 januari 2012 Nice! Hur mycket nitrat doserar du och hur ofta?[/quotetackar jag har gått emot allt förnuft och doserat på känn , en kapsyl då och då det har gått ca 2 dl från o,5 l pet med 40 gr salpeter och 0,5 l vatten på 3 månader . nu har algerna börjat växa så kommer jag inte dosera mer för än nitraten gått ner lite Citera
snickarn Postat 9 januari 2012 Författare Postat 9 januari 2012 7w och 9 w hittar jag.pmat länkar.nu fattar jag inget ? Citera
Laggeman Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 Nice! Hur mycket nitrat doserar du och hur ofta?[/quotetackar jag har gått emot allt förnuft och doserat på känn , en kapsyl då och då det har gått ca 2 dl från o,5 l pet med 40 gr salpeter och 0,5 l vatten på 3 månader . nu har algerna börjat växa så kommer jag inte dosera mer för än nitraten gått ner liteOk tack, då kan jag börja dosera lite mer regelbundet än mina 8ml en ggn i veckan antar jag. nu fattar jag inget ?Gissar på inlägg i fel tråd. Citera
Stensson Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 Oj, ber om ursäkt Marcus. Helt fel tråd. Tacksam om mod kan deleta Citera
snickarn Postat 11 januari 2012 Författare Postat 11 januari 2012 roade mig med att ta en titt ovanifrån när jag skulle byta vatten.kanske inte så konstigt att det finns en del koraller som var skuggade innan då jag bara hade en lampa med nya ledrampen och mer utspritt ljus så är det betydligt bättre ljus på botten så nu är jag på jakt efter någon acro som kan fylla ut lite längst fram på bottenglasetmobilbild utan belysning är det inte fullt så färgglattnotera även det stiliga rymmningsskyddet från ikea passar perfekt på överrinningskammen Citera
_Manne_ Postat 15 januari 2012 Postat 15 januari 2012 Snyggt Markus! Härliga färger på korallerna.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
mika Postat 15 januari 2012 Postat 15 januari 2012 och ett i blåljusGillade den bilden skarpt Snyggt. Citera
snickarn Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 lyckan var total hos putsarräkan idag då en centropyge bispinosa och en mandarin flyttade in i kuben .tyvärr så är vänster öga skadat på dvärgkejsaren bara att hoppas på att det läker men jag körde igång ozonet för säkerhets skull det blev inga bra foton på dom nya men här kommer lite blandat att titta på Citera
snickarn Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 Gillade den bilden skarpt Snyggt.tackar Citera
snickarn Postat 24 januari 2012 Författare Postat 24 januari 2012 och ett par på mandarinen som hittat ut ur revet Citera
Stensson Postat 24 januari 2012 Postat 24 januari 2012 test380 , den bilden var riktigt läcker.Vad heter den röda korallen i mitten? Citera
snickarn Postat 24 januari 2012 Författare Postat 24 januari 2012 tackar 12 rb dioder tända. fotade i raw och ställde bara i vitbalansen i datorn . den runda röda korallen är en echinophyllia skulle gärna ha fler av den sorten Citera
mac_artur Postat 25 januari 2012 Postat 25 januari 2012 Mandarinen ser riktigt tjusig ut, ha begär :-)Mvh Mattias Citera
snickarn Postat 25 januari 2012 Författare Postat 25 januari 2012 Mandarinen ser riktigt tjusig ut, ha begär :-)Mvh MattiasJa det är en riktigt härlig liten krabbat. Lite blyg än men med tiden kanske den visar sig lite oftare Citera
snickarn Postat 26 januari 2012 Författare Postat 26 januari 2012 (ändrat) 5 liters dunkar Dunk 1 4 liter Osmosvatten 288g Calcium Chlorid Dihydrat (KalciumKlorid)65g magnesiumev. 20ml FM Ultra Trace B Strontium Barium komplex 20ml FM Ultra Trace B Heavy Metal Komplex Dunk 2 4 liter Osmosvatten 328g Natrium Hydroxid Carbonat (NatriumVäteKarbonat) ev. 20ml FM Ultra Trace B Iodine Fluoric Komplex Dunk34 liter Osmosvatten 96g Mineralsalt (NaCl fritt) lika bra att klistra in receptet i min egen tråd så att jag slipper leta varje gång det ska slabbas med vatten Ändrat 26 januari 2012 av snickarn Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.