Gå till innehåll

nu vet jag på ett ungerfär vad jag köpt


snickarn

Rekommenderade inlägg

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

brukar byta ut 25 liter var tredje vecka bytte 50 liter för en vecka sedan

och jag tillsätter lite bakterier i det nya vattnet ska göra ett nytt vattenbyte på 50 liter nu på söndag igen

får ta och kolla värdena på det nyblandade vattnet

saltet jag kör med nu är refers best från korallen zucht salthalten håller jag på 1.0025

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

pengar på väg in på kontot från do .det får bli en runda till gemla snart finns bara två clowner en scoter och en clowngoby i karet .

funderar på ett stim anthias och en foderautomat! eller bara en ny kirurg kanske

Härligt att det äntligen händer något då från DOs sida.. Stig har/hade både dispar o tuka inne när vi nu var där häromdagen.. Trevliga fiskar om man bara kan hålla dom mätta..

Han hade gott om småfisk med, vilket är ett trevligt inslag i karet när man väl får se dom..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

blandade 25 liter igår med 1000 gr reefers best salt salthalten ligger på 1.026 och ca på 370 .

kanske inte så konstigt att jag får dosera som en tok för att komma upp i 400

vad har hänt borde inte ca ligga mer mot 440? det syns ingen utfällnig på blandningspumpen!

måste jag helt enkelt buffra upp det nya vattnet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
Tack för att man fick komma upp och hälsa på ikväll, och tack för korallerna. Gör sig riktigt fint i akvariet. Vi får ta en lite längre träff nästa gång. Testat lödkolven än btw?

tack själv du fick aldrig med dig några led men jag ska ut och köra i veckan.

kolven ligger och väntar salt och ballingblandning stod på schemat ikväll

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack själv du fick aldrig med dig några led men jag ska ut och köra i veckan.

kolven ligger och väntar salt och ballingblandning stod på schemat ikväll

Då får vi se om det blir tid över för lödning idag. Slå en signal om du har vägarna förbi i veckan. Skicka gärna ett pm med länken till styrningen du pratade om igår också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

ska till affären idag och köpa en eos550d eller nikon d5000 tror jag dom heter!

något förslag på vilken man ska välja

eos har fler pixlar och nikon har bättre bildkvalitet i extremt mörker eller ljus enligt en del

själv har jag ingen aning!

vilken är bäst med tanke på objektiv uppgradering pris och kvalitet på objektiven eller är det tamron som gäller

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ska till affären idag och köpa en eos550d eller nikon d5000 tror jag dom heter!

något förslag på vilken man ska välja

eos har fler pixlar och nikon har bättre bildkvalitet i extremt mörker eller ljus enligt en del

själv har jag ingen aning!

vilken är bäst med tanke på objektiv uppgradering pris och kvalitet på objektiven eller är det tamron som gäller

Ta den som känns skönast för dig att hålla i osv, tekniskt är det nog likvärdigt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som brukar avgöra är om man har objektiv sedan tidigare som passar den ena kameran. Skillnaden för en vanlig användae ligger nog mest i hur man hittar bland menyerna. Kolla vitbalansering, manuell bländare/slutare och ISO inställning. Det är de jag mekar mest med.

Objektiven hittar du tester på här: http://www.photozone.de/reviews

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köp inga Kitobjektiv i onödan! De blir ofta liggande om du blir biten av foto!

Satsa direkt på ett 1:1 Macro av bra kvalite om du tycker det är kul att fota i akvariet! Prova först vilken storlek på macro du trivs bäst med, de vanligaste som finns att köpa är fasta och mellan 60-200 mm.

Tyvärr kostar bra objektiv en slant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...