Gå till innehåll

nu vet jag på ett ungerfär vad jag köpt


snickarn

Rekommenderade inlägg

hämtade min nya kylfläns i lördags hos manne. passade på att ge bort en montipora som inte trivs hos mig mot något gott i framtiden!

har funderat på en

http://www.rapidled.com/servlet/the-Daylight-Lighting-Controller/Categories

och http://www.rapidled.com/servlet/the-32/48-Premium-LED-DIY/Detail

och för att få lite kräm i ljuset en sats med http://www.rapidled.com/servlet/the-30/36-Premium-LED-DIY/Detail

flänsen är 610x560x34 mm

post-4952-1446892209463_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 378
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

fick en beställning från deep ocean idag

musslan som var anledningen till ordern var slut

men jag fick tag i fina knappar i rött orange blått gult

sammbeställde en pavona cactus grön till saltjörgen i storlek small och det var den

beställde även en mycedium sp colored tyvärr stämmer den inte alls med hur jag tror en sådan ser ut vävnaden var dessutom borta på storadelar av korallen redan i påsen .

satte ner den på en hylla för att se om den skulle kunna gå att rädda för den skulle kunna va riktigt nice

men man får ju pengarna tillbaka och det tror jag nog att jag vill i detta fallet

post-4952-14468922143303_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej inte än har bara fått mail om att det är på väg ligger antagligen i tullen nu

Sånt verkar ta tid.. Har troligtvis två drivrar på samma ställe så man får se när grejerna hittar hem.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

idag har vi haft polisen på besök.

la ut en annons på en mercedes som vi inte använder längre, billigt för att bli av med den lite snabbt och smidigt.

fattade ganska snabbt att anonnsen kommit in för telefonerna börja tokringa och folk bjöd över varandra utan att ha sett bilen ringde tilloch med på min sambos telefon som inte var med på annonsen och

tre killar körde från göteborg för att titta på bilen vilket inte jag visste utan dom ringde på min sambos telefon oavsett så blev det något missförstånd

jag sålde bilen innan dom var här

och när min sambo öppnade dörren för att gå ut med sopor så gick dom in och krävde att jag skulle betala deras hyrbil

vilket inte känns helt ok jag har ju inte krävt att dom skulle köra hit och inte krävt att dom skulle kolla upp min sambos mobilnr

vi fick springa upp i lägenheten låsa dörren och ringa polisen .

och jag som skulle byta vatten fan skit och mög karet har stått utan cirkulation ett par timmar nu

dom stod fortfarande utanför dörren och ringde på ringklockan när polisen kom

nu har det varit lugnt ett tag men vi har fått stänga av alla telefoner hade 127 missade samtal på en timme 15000 för en gamal merca som gått mer än 45 000 mil

vi fick 20000 blev bjudna 30000 av en del och nu när jag skriver detta så står det tre killar utanför och skriker upp mot lägenheten dax att ringa polisen igen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just därför jag har slutat lägga ut mitt nummer på blocket!

Jag skriver alltid kontakt via miil så ringer jag upp!

Blev också rätt påhoppad av en människa av annan härkomst för att jag vägrade sälja min bil till han för 5 tusen under högsta budet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

We attempted to deliver your item in SWEDEN at 11:54 am on May 25, 2011.

hittade detta när jag tryckte på spårningsnumret

men inget om var det finns nu borde ju få en avi för uthämtninig någonstans men det kommer kanske

lite kuriosa om bilförsäljningen är att en kille från kungsbacka fortfarande ringer och sänder sms om att vi ska ge han pengar för förlorad tid och bensin mellan kungsbacka och halmstad. 1000 kr tycker han att han är värd samma kille som polisen var här och körde bort.

därför med allt som hänt och kanske kommer att , så har jag fortfarande inte fått bytt vatten i karet men det går sakta åt det bättre hållet tillochmed montiporerna börjar visa lite polyper ute

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

doserar i 400 ml per kanal/dygn

salthalt 1.026

temp 24.8 som lägst på natten 26 som högst på dagen

ca 360

kh 14

mg 1250

köpte nytt kh test i går har varit utan några veckor så nu har jag dragit ner på kh kanalen

men något äter tydligen ca i stora mängder i mitt kar för så bra tillväxt är där inte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

väntar fortfarande på pengar från do för korallen som var död och musslan som inte var med. Pavona cactus var inte en pavona cactus utan något annat klart mycket grönare än andra pavona jag sett men det skulle inte gjort mig något . men Jörgen som beställde den blev lite besviken .

knapparna däremot är fortfarande det som jag blev mest nöjd med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inget nytt om do ännu men men

får inte upp ca doserar i ca 400 ml dygn plus jag lagt i ett par skopor tm biocalcium ett par kvällar ligger på 380 nu

kh ligger högt doserar bara i 80 ml ligger på 13 nu ska försöka lägga mig på 8

färgskalan på mitt nitrat test har druckit red bull och fått vingar. så jag letade fram ett på nätet och enligt det så ligger karet på mellan 0 och 2.5

kanske får ta och dosera i lite salpeter eller vad ska man ha i ?

montiporerna står stilla i växten och är bleka har en superman som är nästan vit

och en lila grenväxande som oxå är otroligt ljus

förslag ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...