muaythai Postat 15 juli 2010 Dela Postat 15 juli 2010 hejsan mitt namn är filip jag är helt ny med saltvattens akvarium skulle vilja veta vad man behöver för att få ett fungerande saltvattens akvarium och då menar jag allt gärna lite tips på nybörjar fiskar och så och jag bor i gbg så vart kan jag vända mig om jag vill köpa akvarium mm..mch filip Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jofo Postat 15 juli 2010 Dela Postat 15 juli 2010 det finns otroligt fina trådar här på SG.både från amatörer och proffs.då jag började så pluggade jag otroligt mycke här på SG.tro mig, ALLT går att hitta här.ang, göteborg så vet jag inget...lycka till... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
muaythai Postat 15 juli 2010 Författare Dela Postat 15 juli 2010 tack för svaret och då blir det att sätta sig ner och plugga plugga Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ignörd Postat 15 juli 2010 Dela Postat 15 juli 2010 I gbg har du: Marin akvariet som kan hjälpa dig extremt bra med akvarie, BioTed ( i Kungsbacka ) som kan ALLT om SPSer och har en extremt fin internet shop ( går även att handla hos honom på plats ).Sen har du Ciklidhuset ( i Lerum ) som är riktigt dukiga på fisk. GBG har mycket roligt att tillgå då det gäller saltvatten! (Detta är iaf min uppfattning dom gånger jag vatt på dessa ställen) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
muaythai Postat 15 juli 2010 Författare Dela Postat 15 juli 2010 tack så mycket för dom tipsen ska kollas upp är det bättre att starta med ett litet eller stort vadär lättast ? mvh filip Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 15 juli 2010 Dela Postat 15 juli 2010 Inte att förgömma Herkules zoo på Hisingen, där kan man göra kap ibland och de är billigast i stan på kar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 15 juli 2010 Dela Postat 15 juli 2010 Jag blev rekommenderad när jag startade mitt första kar att inte ta för litet kar, började med 220 liter som funkade bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 juli 2010 Dela Postat 16 juli 2010 Vill du starta med ett allt-i-ett kar så är ett RSM en bra början, då slipper du sätta ihop allt själv och det finns även startpaket som man kan köpa till så du bara tillsätter vatten i princip.Sen finns det ett par bra nybörjarartiklar att läsa igenom, om du går upp på den övre blå menyraden och klickar på artiklar så hittar du dem där, gå sen även in i kemiartiklarna och ladda ner "Saltvattenskemi för Dummies" Den är riktigt bra att ha till hands när.Lycka till! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 16 juli 2010 Dela Postat 16 juli 2010 Du bör nog kolla in reefmax också. Bättre ljus och bättre skummare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ignörd Postat 16 juli 2010 Dela Postat 16 juli 2010 Herkules zoo visste jag tyvärr inget om, har dom mycket salt där? Varje gång jag är i GBG sover jag på Hisingen! Att jag har missat detta. =( Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 16 juli 2010 Dela Postat 16 juli 2010 Herkules zoo visste jag tyvärr inget om, har dom mycket salt där? Varje gång jag är i GBG sover jag på Hisingen! Att jag har missat detta. =(De har oftast inte så mycket men du kan göra rejäla fynd där, speciellt på korallsidan.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.