Benighted Postat 24 januari 2011 Postat 24 januari 2011 Det gamla man får vad man betalar för slår till igen, för dom byter ju inte pump för nöjes skull. Tur att man valde Deltec då istället, för var inne på dessa ett bra tag men kände mig tryggare med ett märke som håller sina modeller på marknaden i många år istället för att byta ut dem med några års mellanrum. P.S. Inget illa om ATI var bara en personlig reflektion D.S. Citera
Virse Postat 24 januari 2011 Postat 24 januari 2011 Ah ok. De sa något liknande på reefcentral för några månader sedan. Om ATI gör några justeringar eller om de bara har svårt att möta efterfrågan återstår nog att se. Tack. Citera
a.nilson Postat 24 januari 2011 Postat 24 januari 2011 Förlåt, jag skickade meddelandet från min HTC, och tålamodet tog slut...det jag menade att skriva var följande!" the Powercone is not available yet or again. ATI changes the pump and takes time. They cant say when the skimmer is ready for shipping.Maybe in 2 weeks , maybe in 2 month. -- Mit freundlichen Grüssen / Regards, Customer Support Sewatec Aquaristic Equipment Phone: +49 521 5225625 (German and English only!) Inhaber: Bjoern Henrik Goetz "Alltså kommer den säkerligen, men inte ens ATI kan svara när.Kanske kommer det med en mycket dyrare pump, kanske allt är fixat om ett par veckor.Ingen som vet,.. Det var det jag DILLLAR om! Slutade din bara att fungera eller? Hoppas min funkar bättre då, har inte ens provkört den ännu. Citera
Hirez Postat 24 januari 2011 Postat 24 januari 2011 Har ingen, tänkte köpa dock. Med det jag läste på RC trodde jag endast hade med USA ström att göra(110). Men nu verkar även EU versionen borta ett tag. Får se vad ATI svarar... Citera
Ryberg Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 Pratade med Aquapro 2000 bara positivt!J.R. Citera
Hirez Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 ?? ok nu får du som jag, förklara lite mer utförligt ATI har inte svarat alls... Citera
Hirez Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 Ja, men kommer de att kunna leverera eller SÄLJA DEN om beställer??? Citera
Ryberg Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 Det dröjer upp till 6 veckor, har jag förtått! Men den som o.s.v.! Citera
kimett Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 Dom ändrar till en ställbar pump vad jag förstått. Citera
a.nilson Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 Dom ändrar till en ställbar pump vad jag förstått.Kan kvitta om den är ställbar eller ej. Kommer ändå att gå på fullt. Citera
Hirez Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 yep, nya modeller har ett "i" efter sig och har softstart och man kan reglera varvtalet, vilket är lovande. Citera
Virse Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 Där ser man. Jag håller med Anders, varför skulle man köra på mindre än fullt ös? Citera
kimett Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 Var bara något rykte jag hörde men rörde sig om uppstarten av pumparna. Inget belägg på det och vet itne vilket forum jag såg det på tyvärr. Citera
Hirez Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 Det var inget problem med 220 V men i 110 i USA så orkade inte liksom pumpen starta ibland.Därmed slå ett par flugor på en smäll och sälja en variabel pump Låter ganska bra om man vill ha en pump som inte går på 100% och man vill ha lite extra kapacitet ibland, eller efter upgradering.Softstart låter ju himla fint också bara det inte blir allt för mycket dyrare. Citera
Tellsak Postat 30 januari 2011 Postat 30 januari 2011 Kan du ordna en liten film med ljud kanske? Funderade över 200 modellen och priset är ju helt okay också.Edit: Vart köpte du din?Ska se om jag kan få upp en film i veckan.Annars har jag en bättre idé. Kom över och kolla på den så fort jag har lagt klart golvet i köket. (Det lär nog ta ca 2 veckor) Jag bor ju oxå i Älvsjö.. Citera
a.nilson Postat 30 januari 2011 Postat 30 januari 2011 Om allt går dom jag vill så kan jag slänga upp en snutt i slutet av veckan. Citera
Hirez Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Bra, vi väntar alla med spänning!och på tal om detta så har den NYA versionen med reglerbarpump kommit.http://www.sewatec.de/lng/en/ati-skimmer-power-cone-250-1000-2000l.htmlOch den är även specad till 3000 Liter akvarier.Så man kan alltså vid behov vrida upp upp den ordentligt eller dra ner efter behov.Finns redan i lager tex. härhttp://www.coral-garden.de/Abschaeumer-Eiweissabschaeumer/ATI-Abschaeumer/ATI-Eiweissabschaeumer-Powercone-250::2038.html Citera
Virse Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 modell 250 var rekommenderad upp till 3000 liter redan innan.jag hade inte litat helt på att den verkligen finns i lager. det har hänt mig flera gånger när jag handlat från internetbutiker att de skriver att de har varan på lager men i själva verket så är det inte så - bara för att just dem ska sälja. Citera
Dakstone Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Jag ska besöka ATI i Hamm imorgon.Så efter det kan jag skicka lite riktig info. Citera
Hirez Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Super! jag undrar just om denna "grid wheel" historia är bra mycket bättre.Man vill ha något lätt och inte något man måste mecka med nämligen. Citera
Dakstone Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 Hej, har nu varit hos Oliver på ATI, skummaren kommer att börja levereras i mitten/slutet på mars, den kommer att ha separat reglerbar styrning till pumpen, även usb uttag för uppkoppling till dator.Program kommer att finnas o ladda ner från deras sida, även en router till detta ska släppas, så att du kan kolla/styra pump samt deras armaturer från internet.Problemet har varit dels att den överskummade samt uppstarten.Vi provkörde den sidan om en BK 250i den drog in 2600-2800l i timmen det var samma som för BK:n.Men pumpen förbrukade bara 23,5w jämfört med BK:n som använde 63w.den kommer även att vara utrustad med en luftmätare när den släpps.Det såg bra ut därnere man tillverkar fräser,cnc osv själv.Tyckte det såg mycket bra ut./Anders Citera
Krallan Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 Finns här någon handlare i Sverige som säljer ATI prylarna?? Citera
Dakstone Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 Snart Gridwheelet är i pvc men även ett i titan ligger framtaget, man har inte bestämt vilkett ännu, det är en prisfråga, tror det kommer som tillval med titanhjulet. Citera
-=Mr_B=- Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 Jag har svårt att se någon fördel med ett i titan, förutsatt att designen är densamma?B! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.