Gå till innehåll

Vinnare i fototävlingen augusti 2010 - Jimmy Lager


Wiking

Rekommenderade inlägg

Nu har vi en vinnare i augusti månads och säsongens första fototävling. Denna gången så är det Jimmy 'Laggeman' Lager som har fått flest röster. Fototävlingsredaktionen skickar härmed ett stort grattis :smiley20: Alla är välkomna att kommentera bilden i denna tråden om ni så vill.

Under denna länk så kan ni se omröstningen: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=35141

- Namn på bidraget: Survival of the fittest

- För och efternamn: Jimmy Lager

- Användarnamn på SG: Laggeman

- Beskrivning av fotot: Rörmaskar som växer över en knappkolloni.

- Kamera: Sony DSC-W120

- Objektiv: Fast

- Bländare: 3.2

- Slutartid: 1/50s

- ISO: 200

- Har blixt använts: Nej

- Är bilden efterbehandlad i något redigeringsprogram? Ja, klippt och ändrat storlek i Paint

post-2676-14468920138443_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

-dans

Stort tack! :smiley9:

Bilden blev egentligen rätt dålig med fullt av partiklar i förgrunden, men jag gillar den ändå. Jag hade rätt stora problem att få den ner under 200kB kan jag säga, det tog många vändor i paint innan jag kom ner i storlek.

Jag hoppas att det kommer in många fler bidrag framöver, det behövs lite fler än 3 för att göra det riktigt spännande. Jag menar, kan jag vinna med denna bilden så kan nog vem som helst göra det! -skrattar hysteriskt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Åja Laggeman, nu så är du blygsam. Jag vet inte hur andra tänker när de röstar men jag söker absolut inte den mest perfekta bilden, tekniskt sett, när jag röstar. Jag går mest på känsla och helhetsintryck.

Jag tycker bilden ser härlig ut med alla rörmaskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...