Hampus86 Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 Ska ev bege mig till dusseldorf i höst och se en UFC gala.Vad jag förstår ska pumpar och dylikt vara billigare i tyskland än här.Någon som har koll på utbudet i dusseldorf?Affärer och adresser? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 Google is your friendHoppas länken funkar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hampus86 Postat 18 augusti 2010 Författare Dela Postat 18 augusti 2010 kollade det också, men kartan visar ju inga pilar i dusseldorf. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 Nej, men strax utanför kan ju inte vara så blodigt långt till B och E Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Luddox Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 Själv hittade jag ingen jättebra affär i Dusseldorf, när jag var där i våras.Däremot, om du har hyrbil så kan en tripp till närliggande Köln och Welke vara värt mödan. De har ett "meerwassercentrum" med rätt mycket teknik och levande. Dock är prisnivån inte uppenbart bättre än i svenska butiker..http://www.welke.de/content/Koeln.html?XTCsid=ce81lnq5u0i18gj6kmlej3a483 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 Tråd flyttad.Försök att hitta lämplig forumsdel när ni postar, "Mitt första akvarium" är ingen dump för allt möjligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
56ovwal Postat 11 oktober 2010 Dela Postat 11 oktober 2010 I närliggande Duisburg har du annars både nämnda Welke och världens största (!?) zoobutik Zoozajac www.zoozajac.de. En butik i storleksordning som ett Bauhaus! De har massor av salt, både teknik och levande. Har ingen större koll på priser i Sverige kontra Tyskland, men upplever Tyskland som billigare. Kolla webshopen ovan och jämför! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 11 oktober 2010 Dela Postat 11 oktober 2010 Vet någon om det finns något i burg ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 11 oktober 2010 Dela Postat 11 oktober 2010 herregud, inte vill man verka "moralisk" men ifall man knappt märker att det är billigare, skulle jag klart avråda... annars kan man alltid kopa lite kul som inte finns etc.bara min åsikt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
56ovwal Postat 13 oktober 2010 Dela Postat 13 oktober 2010 herregud, inte vill man verka "moralisk" men ifall man knappt märker att det är billigare, skulle jag klart avråda... annars kan man alltid kopa lite kul som inte finns etc.bara min åsikt.Av de få saker jag jämfört mellan en butik i Sverige och Zoozajac i Tyskland var det märkbart billigare hos sistnämnda. Vi snackar 1500:- i Sverige jämfört med 100 Euro hos Zoozajac. Notera att detta gäller en specifik skummare och att jag inte påstår att det gäller överlag. Men gör jämförelser själv mot deras webshop så får du svart på vitt.För att göra en jämförelse varför stora tyska butiker (t.ex. Zoozajac och Welke) kan hålla lägre priser på sina grejor än här hemma kan vi ta mangroverötter som exempel. Din lokala zoobutik beställer en eller några säckar med rötter från en svensk grossist medans den tyska storbutiken beställer en container direkt från källan! Tro faen att de kan hålla lägre priser samtidigt som de med säkerhet har större vinstmarginal! Notera också att nämnda butiker ligger i Ruhr-området och har en kundkrets som vida överstiger hela Sveriges på mindre än en timmes bilfärd ifrån.Nu kan kanske ovanstående låta som att jag tycker att alla borde handla sina prylar i Tyskland, men det är absolut inte min mening. Alla borde istället gynna "sin" svenska butik annars slutar det lätt med att vi blir tvingade att handla utomlands då våra svenska butiker lägger ned i brist på kunder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 13 oktober 2010 Dela Postat 13 oktober 2010 Tråd flyttad.Försök att hitta lämplig forumsdel när ni postar, "Mitt första akvarium" är ingen dump för allt möjligt.Underbart jobbat moderator!! mer sådant i forumetSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.