Gå till innehåll

köpa teknik i dusseldorf?


Hampus86

Rekommenderade inlägg

Själv hittade jag ingen jättebra affär i Dusseldorf, när jag var där i våras.

Däremot, om du har hyrbil så kan en tripp till närliggande Köln och Welke vara värt mödan. De har ett "meerwassercentrum" med rätt mycket teknik och levande. Dock är prisnivån inte uppenbart bättre än i svenska butiker..

http://www.welke.de/content/Koeln.html?XTCsid=ce81lnq5u0i18gj6kmlej3a483

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

I närliggande Duisburg har du annars både nämnda Welke och världens största (!?) zoobutik Zoozajac www.zoozajac.de. En butik i storleksordning som ett Bauhaus! De har massor av salt, både teknik och levande. Har ingen större koll på priser i Sverige kontra Tyskland, men upplever Tyskland som billigare. Kolla webshopen ovan och jämför!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

herregud, inte vill man verka "moralisk" men ifall man knappt märker att det är billigare, skulle jag klart avråda... annars kan man alltid kopa lite kul som inte finns etc.

bara min åsikt.

Av de få saker jag jämfört mellan en butik i Sverige och Zoozajac i Tyskland var det märkbart billigare hos sistnämnda. Vi snackar 1500:- i Sverige jämfört med 100 Euro hos Zoozajac. Notera att detta gäller en specifik skummare och att jag inte påstår att det gäller överlag. Men gör jämförelser själv mot deras webshop så får du svart på vitt.

För att göra en jämförelse varför stora tyska butiker (t.ex. Zoozajac och Welke) kan hålla lägre priser på sina grejor än här hemma kan vi ta mangroverötter som exempel. Din lokala zoobutik beställer en eller några säckar med rötter från en svensk grossist medans den tyska storbutiken beställer en container direkt från källan! Tro faen att de kan hålla lägre priser samtidigt som de med säkerhet har större vinstmarginal! Notera också att nämnda butiker ligger i Ruhr-området och har en kundkrets som vida överstiger hela Sveriges på mindre än en timmes bilfärd ifrån.

Nu kan kanske ovanstående låta som att jag tycker att alla borde handla sina prylar i Tyskland, men det är absolut inte min mening. Alla borde istället gynna "sin" svenska butik annars slutar det lätt med att vi blir tvingade att handla utomlands då våra svenska butiker lägger ned i brist på kunder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...