lottac Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 Ska bli spännande att följa hur det nya blir! Citera
ikola Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 Hoppas nu bara att ditt nya blir lika snyggt som detta har varit.Men det tror jag nog att du fixar till.Säg till när du vill att jag ska komma ner med musslor till det nya karet. Citera
Andreas N Postat 19 november 2013 Författare Postat 19 november 2013 hehe... du är så vänlig Conny Du kan komma på torsdag och lyfta ner det gamla från andra vån.... då är du riktigt snäll heheDet nya fortskrider och bänken har nu lackats. Blir as grymmt detta.... är så spänd på att prova den nya bel med Citera
Henric Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 hehe... du är så vänlig Conny Du kan komma på torsdag och lyfta ner det gamla från andra vån.... då är du riktigt snäll heheDet nya fortskrider och bänken har nu lackats. Blir as grymmt detta.... är så spänd på att prova den nya bel med Nu måste jag få tummen ur också.... Jag är lika orolig som du nu när du ska börja rota i akvariet. Som tur är har vi nog dubletter av alla dina koraller.För övrigt ligger jag i träning inför styrkelyftet! Citera
Andreas N Postat 19 november 2013 Författare Postat 19 november 2013 Bra det jo jag är redigt nervös jag med. Nu har jag iaf lagt min ena ATI med 6 st 80w över de 2 tillfälliga karen dä korallerna skall gå så det finns ljus nu iaf. Citera
ikola Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 Kom på att jag nog är dubbelbokad när lyften skall skeSå jag kan tyvärr inte hjälpa dig i trappan Citera
Andreas N Postat 19 november 2013 Författare Postat 19 november 2013 Så.... Då har man flyttat alla koraller till källarens 2 akvarium. Det tog tid...... Flyttade musslan sist och det var allt lite nervöst men det gick nog bra. jag la en streamer med riktat flöde mot den så den börja flytta på sig och efter en stund gick det fint att få loss den I de 2 tillfälliga 160 litarna la jag i en strumpa med ett par dl kol och en dl rowaphos. Jag har en polario med växlande flöde i var kar och i det med mest koraller har jag även 2st streamers. I det som fisken kommer gå i har jag då en polario 7ml + en tunze 4500lit o en eheim 600 lite med 2 filterpatroner på. I morgon skall fiskar flyttas och levande sten läggas i en tunna. detta ser ut att gå enligt planer Korallerna ser ut att må ok. Citera
Andreas N Postat 21 november 2013 Författare Postat 21 november 2013 vilken lättnad. Nu är akvariet flyttat till garaget och arbetet med det nya kan sätta fart yiiihaaaa Tackar till bror och grannar som hjälpte till med flytten. Citera
_Manne_ Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Grattis.. Ett steg på vägen avklarat... Lite bilder på det nya vore kul..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 21 november 2013 Författare Postat 21 november 2013 Hmmm det saknas något?! Ska det va så här? Citera
alexochingencarina Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Du har glömt tända belysningen=) Citera
freddi36 Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Är det rörmaskar på hela framsidan av sumpen?! Citera
Atlas Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Trevligt Andreas. Hoppas resten går lika bra. Citera
Andreas N Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 Ja det är rörmask på hela sumpens insida. Ja ryggen är ok idag fast igår kväll gjorde det redigt ont. Vi bär ju upp det nya igår med efter du åkte hem...... Jag , Per och Niklas. Citera
jimmy Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Har du kvar det gamla ?Lite sugen på det va det optiwhite ? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.