Gå till innehåll

Bra guide för fiskval till nanokar


stooolpe

Rekommenderade inlägg

Hittade denna guiden på nano-reef, det är möjligt att någon länkat till den tidigare men förhoppningsvis kan den glädja någon.

Fisksorterna är indelade först och främst efter storleken på karen men även svårighetsgraden i form av olika färger på typsnitten, kategorierna är som följer: för nybörjare, för ingångna kar samt för experter.

Guiden innehåller även tips på foder

http://www.nano-reef.com/forums/index.php?showtopic=74703

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Någon som kan ge mig lite bra och Roliga ideer på levande i ett litet 18 liters kar?Viktigt att följa de regler som finns så man inte har i arter som blir för stora.Så hoppas ni kan ge mig några bra förslag.Vill ha en eller två torbosniglarTror jag skall ha en sandvändande söstjärna.Kanske en eremit.Men sen är frågan om man kan ha en firre i med....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Marcus, i ett så litet kar kommer du att svälta ihjäl din sandvändande sjöstjärna. Skaffa ett par eremiter och ett par snäckor och skippa sjöstjärnan.

Ang fisk så finns det ju ett par små gobys som ibland inte syns pga sin litenhet, men med ett par av fiskar som blir ett par cm som störst skulle det nog vara rätt häftigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...