_Manne_ Postat 14 september 2010 Dela Postat 14 september 2010 - Pump i karet Ecotech Marine Vortech MP10 ES - Returpump Tunze MasterJapp jag kommer köra med min GHL dator å funderar på att uppgradera denna till en 3:a. Kommer komplettera med den nya nivåmätaren från GHLFör att hålla uppe Mg och Ca blir det kanske TropicMarins pulver då jag haft bra erfarenheter utav dessa innan.vad för roliga tillbehör har du till din ghl wrang ?mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 14 september 2010 Författare Dela Postat 14 september 2010 Ja många tror säkert att jag har värsta GHl enheten men nope det jag har är baradatorn, Dali styrning för T5 belysning, LED röret för mån/sol upp och ner gång / blixt, nivåvakt splitters för Tunze pumpar, 1st 6-Digital Powerbar.Temp Probe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 september 2010 Dela Postat 14 september 2010 Ja många tror säkert att jag har värsta GHl enheten men nope det jag har är baradatorn, Dali styrning för T5 belysning, LED röret för mån/sol upp och ner gång / blixt, nivåvakt splitters för Tunze pumpar, 1st 6-Digital Powerbar.Temp Probeinte så "bara" , vilken nivå vakt ? den med flotör eller optiskmvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 14 september 2010 Författare Dela Postat 14 september 2010 Flotören men är nyfiken på den nya som man sätter på utsidan av glaset Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 september 2010 Dela Postat 14 september 2010 Flotören men är nyfiken på den nya som man sätter på utsidan av glasethar den någonsin felat för dig ? flotören dvs..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 september 2010 Författare Dela Postat 15 september 2010 har den någonsin felat för dig ? flotören dvs..Nej inte vad jag kan minnas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 15 september 2010 Dela Postat 15 september 2010 Nej inte vad jag kan minnaslåter bra!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 september 2010 Författare Dela Postat 23 september 2010 Bygget går så sakteliga framåt. Bänken blev grymt bra efter att jag "tappat" ihop den med Ikea plugg. Blev som jag tänkt från början med 3st dörrar som sidor och framdörr och en stavlimmad skiva som baksida.För att stärka det hela ytterligare så sätter jag på vissa ställen en vinkel alu profil 30x30Undertill kommer det vara en låda där alla el-prylar kan kopplas in som GHL datorn och styrskenan <-Om den nu får plats... och annat som kan tänkas behövas vid akvariet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 september 2010 Dela Postat 23 september 2010 ser bra ut wrang , ska du sätta styrskenan på högkant inne i möblen ? den är ju ganska lång.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 september 2010 Författare Dela Postat 23 september 2010 Ja den får plats som stående i skåpet. Har 73cm höjd inne i skåpet.Så skenan får stå bakom osomosvatten delen till vänster i skåpetKommer bygga en Osmosvattentank till vänster i skåpet som blir 10x40x60cm (24liter) eller 10x40x40 (16liter)Sumpen kommer ha måtten 32x40x40 (Bredd x Djup x Höjd) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 september 2010 Dela Postat 23 september 2010 16 liter borde vara ett bra tag.. har själv bara strax runt 10L osmos tot. på en kub 60 *60 65 hög. fick inte plats med mer då jag pressat in tre 5L dunkar till ballingen.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kimett Postat 23 september 2010 Dela Postat 23 september 2010 Kör på stor påfyllning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 september 2010 Författare Dela Postat 23 september 2010 Ska se om man kan hitta en bra smal dunk kanske en husvagnsvatten dunk som osmosvatten tank för att slippa bygga en i glas.Vattendunk 19 liter. Med skruvlock Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 23 september 2010 Dela Postat 23 september 2010 Japp det finns hade själv en sådan till mitt förra kar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 september 2010 Författare Dela Postat 26 september 2010 Laddade in nya Firmwire till min GHL Profilux II 5.0.3 blev grymt impad hur de gjort om mycket i programvaran för PC:n.Skåpet är klart å skall bara fundera hur man bygger vidare det hela för att få till bästa utrymme på minsta platsbilder strax... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 26 september 2010 Dela Postat 26 september 2010 Vi väntar ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 september 2010 Författare Dela Postat 26 september 2010 Här är lite bilder på bänkbygget. Har GHL Datorn under allt i en plexiglaslåda från Ikea.ska köpa lite glas imorgon för bygget av sumpen. Blev 1.2m2 glas som skall skäras till.Det blåa är skyddsplasten som sitter kvar på dörrarnaKommer att ljudisolera skåpet med Ecophone skivor som jag haft bra resultat innan medUttagen blir 2st till Mh lampan och en för returpump å en för osmosvattenpump Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 26 september 2010 Dela Postat 26 september 2010 Ser ju mycket bra ut exakt som min bänk till elos karet ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 september 2010 Författare Dela Postat 26 september 2010 Ser ju mycket bra ut exakt som min bänk till elos karet !Tackar men jag har sett ett Elos bänk å detta blir mycket snyggare Ska köpa neodynmagneter å fälla in i bänken så min pojk inte kan komma in så lättSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 26 september 2010 Dela Postat 26 september 2010 har du 50x50 på bänken med ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kimett Postat 27 september 2010 Dela Postat 27 september 2010 Hur blir det med luftcirkulation i skåpet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 27 september 2010 Författare Dela Postat 27 september 2010 Japp bänken ät 50x50 och 92cm hög.Jag kör som i vårat hus självdrags ventilation Skämt å sido får hitta på nått och sätta in en 120mm fläktSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 september 2010 Författare Dela Postat 29 september 2010 Gött att veta att karet ska levereras vecka 41. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 september 2010 Författare Dela Postat 30 september 2010 För att förhindra att ens pojk grejar i sumpskåpet kommer jag installera en Elektromagnetisk dörrhållare och en knapp på baksidan av skåpet. För att öppna dörren så måste man helt enkelt trycka på knappen Men även en kul sak Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xedar Postat 30 september 2010 Dela Postat 30 september 2010 du är så finurlig Wrang trevligt mått på karet, och fin bänk!Mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.