Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

får man fråga vilket glas som är klarare än weissglas?

vilken byggare är det nu då, har sett att du använt Majornasglas förut

detta kommer nog bli ett intressant bygge när man tänker på dina föregående kar :P

Blackizzz

Vet ej vad detta heter och har tyvärr ej sett det live men de som sett det säger wow å ännu mer skillnad på ett vanligt weissglas. Detta glas är special för just diamant/ädelstenar där ingen färgbrytning får försekomma på monterglaset. Som sagt det är nytt för mig också men är du intresserad av detta med så kontakta Biotedmarin (Ted) så kan även han berätta mer.

Vilken tjocklek på glaset blir det?

Gissar på max 8mm?

Vet inte vad det blir för tjocklek.

Nice Christian, kul att se att du är på gång igen.

Tackar är mer taggad nu då man fick nys om special koraller inkommet till butik, men men det får vänta. Akvarietillverkarn är på semetser så jag får vänta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska hämta den från butik imorgon fredag, gillar att lampan styrs med en extern drossellåda. Har bara sett den på bild ännu men geismann är grymma på design så det var ett självklart val nu då man skulle köpa en mh-lampa

Blir även en sväng in till Ikea å köpa ställningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sen finns ju Ciklidhust i Lerum.

Marinakvariet i Mölndal.

BioTed Marine i Kungsbacka.

Ska bli riktigt spännande att se rampen in action sen.

När är det planerat att karet kommer på plats?

Men han frågar om Göteborgs affärer

Så fort det är klart

vilken är bäst av dem affärerna som har kommit som förslag (Pris, sortiment)?

Det tar vi inte i denna tråden!!!

Men kort alla kompletterar varandra och jag är glad att de finns kvar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar, trodde jag kunde bygga klart bänken i helgen men icke då. Gjorde en miss på Ikea å köpte annat än jag tänkt från första början så nu blir det att lämna tillbaka och köpa det man tänkt.

Istället för bänkskåp å luckor/dörrar blir det att köpa 4st dörrar och sätta ihop och få en snygg bänk.

När jag var och kollade på glaset till akvariet så jag lovar det FINNS bättre vitare klarare glas än weissglas!!!

Skillnaden är samma som mot vanligt glas till weissglas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar, trodde jag kunde bygga klart bänken i helgen men icke då. Gjorde en miss på Ikea å köpte annat än jag tänkt från första början så nu blir det att lämna tillbaka och köpa det man tänkt.

Istället för bänkskåp å luckor/dörrar blir det att köpa 4st dörrar och sätta ihop och få en snygg bänk.

När jag var och kollade på glaset till akvariet så jag lovar det FINNS bättre vitare klarare glas än weissglas!!!

Skillnaden är samma som mot vanligt glas till weissglas

Har du fått reda på vad glaset kallas?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frågade Ted å han sa helt enkelt diamantglas. Glaset är så klart och används till ädelstens montrar bl.a.

Vet ej om man kan se det på bilden men ska försöka få till en bättre jämförelse sedan.

När vi la glasskivan på disken så var det som om den "försvann" mot det vita....

post-736-14468920375798_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul!

vad har du tänkt dig för teknik förutom geissmanlampan?

kommer du att köra med din GHL till detta kar?

- Pump i karet Ecotech Marine Vortech MP10 ES

- Returpump Tunze Master

Japp jag kommer köra med min GHL dator å funderar på att uppgradera denna till en 3:a. Kommer komplettera med den nya nivåmätaren från GHL

För att hålla uppe Mg och Ca blir det kanske TropicMarins pulver då jag haft bra erfarenheter utav dessa innan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...