Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Jo se tuill bara att det blir tillräckligt flöde genom hålen vilket du ser om det är vid test.Annars finns ju en risk att pumpen går torr tror jag.Min egna åsikt men jag tror det kommer funka kanon och gör det lätt att få bort större partiklar som blir jobbiga att få bort i botten.

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får du det tyst med hålplattan? Eller dropparna kanske inte faller många cm?

Ser ut som en bra lösning - jag har fått rädda min mobbade clownfisk många gånger från överrinningsfacket och det är alltid trist att behöva plocka ut alla rören och böka med håven.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp får bli ett annat galler men just nu får det vara.

Här är en film på karet. Precis ny filmat :)

Tid

00:05 knappen för att öppna skåpet

00:15 mitt hemmabygge för NP pellets

00:24 Sumpen

00:27 GHL dator och Ecotech Marine Mp10 styrningen

00:34 Denna röda ratt (Nålventil) ställer jag in flödet ner till sumpen med

00:55 Ytavrinningen helt tyst med Hävert ner till sumpen

Lite grumligt i karet då vattentempen bara är 22 grader så tror att det har nått med detta att göra. Nytt vatten å saltblandat igår.

Stenen åker i om en stund...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har hört det förr.Fan va bra det blir!

MVH.Ted

Tack så jätte mycket.

Problem 1 direkt - sumpen är för liten då strömmen bryts så rinner det tillbaka för mycket trotts jag gjort ett 5mm hål vid kröken för att bryta häverten men vatten pelaren är för hög ner till utloppet så det suger/ trycker ner vatten hela tiden tills den blir jämn hög på båda sidor. ;(

Har limmat om rören nu ikväll å satt in en backventil. Får testa detta om det funkar bättre.

Jajamen säkert nån nu som fnyser över backventiler men vet att det funkar bra hos andra.

Skulle det ändå inte funka så får man tänka om med hålet och dra returen över ytavrinningsboxen istället och ett hål vid ytan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...