Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Tackar. Trotts att man hållt på med detta så länge och tror man får med allt så fattas det ändå PVC saker, men men ner i bra ha lådan å vips så löste man det ändå med saker man hade hemma

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är bygget av reaktorn av 40mm PVC delar.

ett 10mm pvc rör leds ner i botten och trycker upp biopelletsen så den "dansar" sedan så går vattnet vidare upp till toppen och ut vid skummaren.

Får plats med 3dl i röret men kommer inte behöva mer än typ 1-1,5dl

400mm hög totalt

post-736-14468920682632_thumb.jpg

Hela tuben är delbar på mitten så man kan göra rent eller fylla på med mer media

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt bygge - ser tyskt ut...

Jag körde lite grov filtermatta i toppen på mitt Biopelletsfilter till en början. Men det blev som ett bakterieklet när filtret vaknade så jag plockade bort det. Pelletsen (generation 1) åker inte ut ur filtret i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mer bilder från mitt bygge.

I Botten sitter det en platta så man har lite distans till mediat har borrat med 2mm borr en massa hål

post-736-1446892069054_thumb.jpg

Ändhatten kommer jag inte limma ifall man måste göra rent bottenplattan det kommer inte vara nått tryck så ser ingen fara att den kan lossa

Sedan en bild på inloppet vid unionskopplingen

post-736-1446892069078_thumb.jpg

post-736-1446892069035_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

7.3kg fin fin färsk LS från Fidji. Skönt att kunna välja å vraka med stenen så man får sån man vill.

Tack blir att ha stenen först nu i en separat behållare så div skit försvinner ;)

Edit: Har stenen nu i en 50liters plastbehållare och skummaren igång. Lägger nog på min 24watts T5 ramp sedan?

Ändrat av wrang
Mer info
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...