Gå till innehåll

Ett salt möte den 13 September


salta wille

Rekommenderade inlägg

Halloj alla saltisar!

Måndagen den 13 September anordnar Linköpings Akvarieförening ett högintressant saltmöte.

Vår Jani "Benighted" håller ett väldigt inspirerande föredrag om sitt 112 liters med tonvikten på stenkoraller. Dessutom tar han med sig sitt 12 liters nanokar och berättar hur han gjorde med det.

Det kostar inga tusenlappar att besöka vår träff utan endast 40 riksdaler, som ska täcka kostnaden för det dignande smörgåsbordet.

Vi börjar vid 1900 tiden och håller på tills det är slutsnackat och platsen är Naturcentrum Lasarettsgatan 1 i Linköping.

Förra gången (2år sedan) var vi ungefär 60 pers från nästan hela Sverige och det mötet var ju väldigt givande. Så ni som kommer, ta med er fraggar o annat salt skoj till auktionen. Vi kommer också att ha ett lotteri.

Vår hemsida http://www.linkopings-akvarieforening.net/jo/

Om du tänker komma kan du pm:a mig, så ingen blir utan smarriga mackor.

post-2871-14468920317105_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara fem dagar kvar till höstens saltträff i Linköping!

Dagen till ära, så kommer Korallfisken ha öppet från 1600 till 1830, så att inköp kan göras innan föredraget börjar.

Korallfisken lämnar minst 10% rabatt på måndag till alla som besöker mötet.

Så passa på att förse dig med salta saker i butiken och ett salt föredrag på Naturcentrum!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt remne och RobbanF att ni kommer! Vandal det är ju bara att prioritera om! ;-)

(Du får komma nästa gång vi kör!)

Jag har överskott på städare så jag tar nog med lite sånna till auktionen!

Städare låter bra. Det behöver vi till vårt kar så det kanske ropas in några såna på auktionen :)

(jag kommer med remne)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det bara 2 dagar till salta mötet!

Lite repetition!

Måndag 13 september kl 1900

Vi inväntar allt folk som är hos Korallfisken (som har extra öppet till 1830) och handlar till minst 10% rabatt. Passa på de har fina fiskar hemma!

Jani berättar om sina akvarier, bl.a. om nanoburken som finns att beskåda irl!

Här får vi veta allt som behöver vetas om hur man startar en nanoburk!

Smarrigt smörgåsbord!

Lotteri med fina vinster!

Auktion! Ta med auktionsgods om du har. Fraggar, fiskar, sniglar, skummare, surfbrädor, Ja vad som helst som går att använda i saltvatten!

Finns intresse, så kan vi diskutera om en nationell saltvattensförening, efter mötet.

Kostar bara 40 spänn för för icke medlemmar.

Bilden är på prisbordet!

post-2871-14468920362634_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att det kom några nya ansikten och ända ifrån Eskilstuna! Det ni!

Synd bara att inte fler Östgötar orkade komma. Men Ullared på TV kanske var mer intressant?

Imorrn slänger jag upp några bilder från mötet!

Och Tack Jani för ditt superintressanta föredrag! Och ditt lilla Nanokar var ju autständing!

@ Remne! Tack! Lite skoj ska det va på auktion!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att föredraget gillades, även om det blev lite långt :smiley9:

Trevligt att träffa på folk ifrån guiden, både nya och gamla, och Robban, det var strongt att resa hela vägen ifrån Hälleforsnäs :)

Och tack till Linköpings akvarieförening för att ni bjöd in mig att hålla ett föredrag, alltid roligt att försöka sprida kärleken för hobbyn och de ryggradslösa vännerna -haj-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...