Gå till innehåll

Vad är det hör för något ?


Nord

Rekommenderade inlägg

Som jag och andra skrev i din tråd så är det svamp av något slag. Det kan vara svårt att bli av med utan att ta ur stenen ur karet, men gör du det så kan du ta upp stenen, skrubba lite samt låta dem ligga en halvtimme innan du skrubbar vidare och sen stoppar ner dem i karet igen. Svamp dör enklast ifall man har dem ovan ytan en stund då de inte är så tåliga mot luftbubblor som kan bildas om man har dem ovan ytan. (Det du får tänka på om du tar upp stenen är att annat liv på den också kan dö.)

Detta gäller för svamp generellt, men jag vet också om svamp som suttit på LS som överlevt flera dygn ovan ytan, så länge de legat i en frigolitkartong som varit tillsluten så temperaturen och luftfuktigheten har hjälpt dem att överleva.

Annars får du väl vända på stenen tills du får någon korall som växer över dem.

(Flyttat ämnet till rätt forumsdel.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

a okej dåså, men vad jag har förstått så är dessa bra då dom filtrerar vattnet ? En annan sak !!! Jag har massa "bajskorvar" över allt, om man tänker hur fejk hundbajs ser ut. Vad kan de vara ?

Ändrat av Nord
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...