Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Postat

Ja karet flyter på bra i dag kommer min nya fisk i och musslan verka trivas under leedrampen nu letar jag bara en doserpump till balling hittar jag inngen beg får det bli en ny !

Träff hos mig på söndag med en del folk vilket ska bli kul.

Postat

Är verkligen nyfiken på å få se dina bilder, men det tar mer än evigheter eftersom du kör via imagehack (eller vad det heter). Kan du inte lägga upp dom som vanligt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat

Inte så mycket att se dålig mobilbild hehehehehe !

Jo jag tänkte inte på att lägga upp bilderna så ändrar det snarast.

HUr blir det med vattnet ?

Postat
Det är på G. Dyker nog upp på måndag antar jag..

Nej får ta fram d90n och gå lös på karet i kväll har inte haft tid att fota och lägga upp bilder !

Postat
Så nu är ny fisk inhandlad av Speedster en Heniochus acuminatus hämtas i nästa vecka !

Ska in till handlaren och kolla på mussla nu !

Tänkte bara påpeka att dom kan noppa på koraller De gör iaf mina inga mängder, Men lite ibland om dom är hungriga speciellt på LPSer. Dom tar sig även ett tjuvnyp på musslorna ibland, Inget verkar må dåligt av det men de kan vara nått att tänka på. förövrigt väldigt trevlig fisk!

Postat

Ok ja min rör inget norpar eller plockar bland stjärnpolyperna men det är helt ok !

Min äter allt jag matar med ett riktigt matmonster nog den trevligaste fisk jag haft han är nästan tam nu äter ur handen.

Postat
Ja Manne ska bara hinna med ungar och allt annat !

Du vet själv men jag ska ta mig i kragen nu !

Inget av det du skrivit o berättat om är sant.. Förrns det finns bildbevis.. Så är det..

• 2 veckor senare...
Postat

Jaha nu har man uppdaterat lite ny grotech III ng doserpump med 5 kanaler så nu körs det balling grotech ABC och amino.

Har även installerat en underbar självrengörning av skummaren från Elos och deras nya optiska osmolator.

Korallerna växer på bra har en grön stjärnpolyp som jag klipper var 3 dag då den växer som bara den har bra tillväxt på mina tre spser med.

Ska köra igång med biopellets snarast tänkte in till claes ohlsson om en stund och handla ett filter.

Bilder kommer.

Postat

Jo men folk vill ju inte betala 1000:- för den då kan jag ha den själv !

Du vet ju vad en ny kostar ? Och en ny reservmotor kostar nästan 700:- så jag behåller den själv.

• 3 veckor senare...
Postat

Hur går det med karet Henke? Hade varit kul o se hur du löst uppsättningen med doserpumparna, ska själv till o få till en snygg lösning till min enhet hade jag tänkt. :)

• Skapa Ny...