Blåbert Postat 5 december 2012 Postat 5 december 2012 Använd doserpumparna från reefangel Sen finns (fanns?) det ett problem till, Apex går inte att köra på 230V..Verkar ju meckigt om det nu finns färdigt...230-frågan är ju rätt avgörande fö Citera
blackizzz Postat 5 december 2012 Postat 5 december 2012 Neptune systems/ Apex (vilket är samma sak) ska släppa en 230v version i början av nästa år.Reuben har koll på detta! Citera
Andreas84 Postat 1 september 2013 Postat 1 september 2013 Hur tycker du att den fungerar nu efter några månaders användning? Är ju helt klart en intressant dator detta Citera
pepo Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Någon som slagit till och kan uttala sig om funktionaliteten? Citera
Andreas84 Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 Någon som slagit till och kan uttala sig om funktionaliteten?Min kommer nog nu i dagarna, bestälde wifi och kabel till jebao wp-pump så ska se om jag kan skriva ihop en lite recension sen Citera
petnym Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 (ändrat) Jag bygger min egen Reef Angel-hårdvara... ;-) Ändrat 4 november 2013 av petnym Citera
Andreas84 Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 Haha så kan man också göra, men denna verkar grym. Har en som hjälper mig med som jobbar med programmering med så detta borde vara en lek för honom Sent from my GT-N7105 using Tapatalk Citera
hanst Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 Jag har kört min RA i snart två år och tycker att den är helt ok, den har ställt till med lite missöden men inget allvarligt. Citera
Andreas84 Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 Jag har kört min RA i snart två år och tycker att den är helt ok, den har ställt till med lite missöden men inget allvarligt.Vad har då hänt? Citera
hanst Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 Lite för ofta så hänger sig ato:n och fyller på för mycket vatten, ibland så hänger sig hela datorn så jag måste resetta den manuellt. Citera
Andreas84 Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 Lite för ofta så hänger sig ato:n och fyller på för mycket vatten, ibland så hänger sig hela datorn så jag måste resetta den manuellt.De va ju inte så bra, men dom kanske har fixat det nu efter ett par år. Kommer till en början iaf köra ato separat. Citera
alexochingencarina Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 Lite för ofta så hänger sig ato:n och fyller på för mycket vatten, ibland så hänger sig hela datorn så jag måste resetta den manuellt.Då vet man att man inte ska köpa den! Citera
Andreas84 Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 Då vet man att man inte ska köpa den!Alla behöver ju inte vara så, en vanlig dator kan med hänga sig, krångla medan en annan av samma modell funkar hur bra som helst. Citera
alexochingencarina Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 Jo men det är svårt att säkerhetskopiera fiskar och koraller. En akvariedato får inte fela på det sättet tycker jag!Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 I denna hobby vill man ha livrem och hängslen för att undvika katastrofer.. Hade en akvariedator fått dåligt rykte så är det med all sannolikhet kört för tillverkaren , speciellt om det blir stora skador/haveri i våra kar.. Ryktet hade gått snabbt som tusan..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andreas84 Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 I denna hobby vill man ha livrem och hängslen för att undvika katastrofer.. Hade en akvariedator fått dåligt rykte så är det med all sannolikhet kört för tillverkaren , speciellt om det blir stora skador/haveri i våra kar.. Ryktet hade gått snabbt som tusan..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalkmenar du att den har dåligt rykte? eller att den hade haft det om det va mer än ett måndagsex som hänger sig? Citera
Andreas84 Postat 4 november 2013 Postat 4 november 2013 klart det är surt om det blir skit av det, men även en ghl för 3 ggr dom pengarna kan fela Citera
_Manne_ Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 menar du att den har dåligt rykte? eller att den hade haft det om det va mer än ett måndagsex som hänger sig?Det säger jag inte.. Finns måndagsexemplar från allt o alla..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Guest Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Just ang volten så är ju det ganska saksamma finns ju konverter likt vilken trafo som helst dock medför det extra kostnad Citera
Andreas84 Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Just ang volten så är ju det ganska saksamma finns ju konverter likt vilken trafo som helst dock medför det extra kostnadDen funkar på 230volt fast man får ju ha adapter. Finns ju ett kit på sidan till deras relay box kostar inte många kronor, 25 usd närmare bestämt för 8 st. Citera
hanst Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Den funkar på 230volt fast man får ju ha adapter. Finns ju ett kit på sidan till deras relay box kostar inte många kronor, 25 usd närmare bestämt för 8 st.Jag rekommenderar inte adaptrarna som säljs billigt på reef anglels hemsida. Jag har dem och de är helt livsfarliga, när man sätter i våra kontakter så sitter de så dåligt att de lätt glider ur. Har man tur så trillar kontakten ur och saken stannar, har man mindre tur så sitter kontakten kvar fast med "pinnarna" blottade och strömförande. Detta har hänt mig en gång och det var ingen trevlig upplevelse. Jag har antingen limmat fast kontakten i adaptern så att den inte kan trilla ut eller bytt den mot en betydligt dyrare från Kjell o Co. Eller Elfa. Citera
Andreas84 Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Jag rekommenderar inte adaptrarna som säljs billigt på reef anglels hemsida. Jag har dem och de är helt livsfarliga, när man sätter i våra kontakter så sitter de så dåligt att de lätt glider ur. Har man tur så trillar kontakten ur och saken stannar, har man mindre tur så sitter kontakten kvar fast med "pinnarna" blottade och strömförande. Detta har hänt mig en gång och det var ingen trevlig upplevelse. Jag har antingen limmat fast kontakten i adaptern så att den inte kan trilla ut eller bytt den mot en betydligt dyrare från Kjell o Co. Eller Elfa.Tyvärr redan hunnit beställa dom men får väl byta dom efter hand sen. Tack för tipset Citera
hanst Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Limma den svenska kontakten med superlim så att det inte går att dra ur den så är det nog lugnt. Citera
Andreas84 Postat 5 november 2013 Postat 5 november 2013 Limma den svenska kontakten med superlim så att det inte går att dra ur den så är det nog lugnt.[/QUOJa det ordnar sig på nåt vis Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.