Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
Använd doserpumparna från reefangel ;)

Sen finns (fanns?) det ett problem till, Apex går inte att köra på 230V..

Verkar ju meckigt om det nu finns färdigt...

230-frågan är ju rätt avgörande fö

• Svar 53
  • Visningar 12,3k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Neptune systems/ Apex (vilket är samma sak) ska släppa en 230v version i början av nästa år.

Reuben har koll på detta! ;)

• 8 månader senare...
Postat

Hur tycker du att den fungerar nu efter några månaders användning? Är ju helt klart en intressant dator detta :)

• 2 månader senare...
Postat
Någon som slagit till och kan uttala sig om funktionaliteten?

Min kommer nog nu i dagarna, bestälde wifi och kabel till jebao wp-pump så ska se om jag kan skriva ihop en lite recension sen :)

Postat

Jag bygger min egen Reef Angel-hårdvara... ;-)

Ändrat av petnym

Postat

Haha så kan man också göra, men denna verkar grym. Har en som hjälper mig med som jobbar med programmering med så detta borde vara en lek för honom :)

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Postat

Jag har kört min RA i snart två år och tycker att den är helt ok, den har ställt till med lite missöden men inget allvarligt.

Postat
Jag har kört min RA i snart två år och tycker att den är helt ok, den har ställt till med lite missöden men inget allvarligt.

Vad har då hänt?

Postat

Lite för ofta så hänger sig ato:n och fyller på för mycket vatten, ibland så hänger sig hela datorn så jag måste resetta den manuellt.

Postat
Lite för ofta så hänger sig ato:n och fyller på för mycket vatten, ibland så hänger sig hela datorn så jag måste resetta den manuellt.

De va ju inte så bra, men dom kanske har fixat det nu efter ett par år. Kommer till en början iaf köra ato separat.

Postat

Då vet man att man inte ska köpa den!

Postat
Då vet man att man inte ska köpa den!

Alla behöver ju inte vara så, en vanlig dator kan med hänga sig, krångla medan en annan av samma modell funkar hur bra som helst.

Postat

I denna hobby vill man ha livrem och hängslen för att undvika katastrofer..

Hade en akvariedator fått dåligt rykte så är det med all sannolikhet kört för tillverkaren , speciellt om det blir stora skador/haveri i våra kar.. Ryktet hade gått snabbt som tusan..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat
I denna hobby vill man ha livrem och hängslen för att undvika katastrofer..

Hade en akvariedator fått dåligt rykte så är det med all sannolikhet kört för tillverkaren , speciellt om det blir stora skador/haveri i våra kar.. Ryktet hade gått snabbt som tusan..

menar du att den har dåligt rykte? eller att den hade haft det om det va mer än ett måndagsex som hänger sig?

Postat
menar du att den har dåligt rykte? eller att den hade haft det om det va mer än ett måndagsex som hänger sig?

Det säger jag inte.. Finns måndagsexemplar från allt o alla..

Postat

Just ang volten så är ju det ganska saksamma finns ju konverter likt vilken trafo som helst dock medför det extra kostnad

Postat
Just ang volten så är ju det ganska saksamma finns ju konverter likt vilken trafo som helst dock medför det extra kostnad

Den funkar på 230volt fast man får ju ha adapter. Finns ju ett kit på sidan till deras relay box kostar inte många kronor, 25 usd närmare bestämt för 8 st.

Postat

Jo jag menar det. Inget problem

Postat
Den funkar på 230volt fast man får ju ha adapter. Finns ju ett kit på sidan till deras relay box kostar inte många kronor, 25 usd närmare bestämt för 8 st.

Jag rekommenderar inte adaptrarna som säljs billigt på reef anglels hemsida. Jag har dem och de är helt livsfarliga, när man sätter i våra kontakter så sitter de så dåligt att de lätt glider ur. Har man tur så trillar kontakten ur och saken stannar, har man mindre tur så sitter kontakten kvar fast med "pinnarna" blottade och strömförande. Detta har hänt mig en gång och det var ingen trevlig upplevelse. Jag har antingen limmat fast kontakten i adaptern så att den inte kan trilla ut eller bytt den mot en betydligt dyrare från Kjell o Co. Eller Elfa.

Postat
Jag rekommenderar inte adaptrarna som säljs billigt på reef anglels hemsida. Jag har dem och de är helt livsfarliga, när man sätter i våra kontakter så sitter de så dåligt att de lätt glider ur. Har man tur så trillar kontakten ur och saken stannar, har man mindre tur så sitter kontakten kvar fast med "pinnarna" blottade och strömförande. Detta har hänt mig en gång och det var ingen trevlig upplevelse. Jag har antingen limmat fast kontakten i adaptern så att den inte kan trilla ut eller bytt den mot en betydligt dyrare från Kjell o Co. Eller Elfa.

Tyvärr redan hunnit beställa dom men får väl byta dom efter hand sen. Tack för tipset :)

Postat

Limma den svenska kontakten med superlim så att det inte går att dra ur den så är det nog lugnt.

Postat
Limma den svenska kontakten med superlim så att det inte går att dra ur den så är det nog lugnt.[/QUO

Ja det ordnar sig på nåt vis :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.