lynxen Postat 11 januari 2011 Författare Dela Postat 11 januari 2011 Vad kan jag köra med för kapacitet på returpumpen med 2*32mm rör?Lyfthöjden kommer bara ett bli ca 0.5m. Kommer ha en t-koppling med kran om det blir för bra skjuts i pumpen så det är bättre att ligga i överkant med kapaciteten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 januari 2011 Dela Postat 11 januari 2011 Vad kan jag köra med för kapacitet på returpumpen med 2*32mm rör?Lyfthöjden kommer bara ett bli ca 0.5m. Kommer ha en t-koppling med kran om det blir för bra skjuts i pumpen så det är bättre att ligga i överkant med kapaciteten.jag testade 4500L pump med ett 25rör ner.. tog allt flöde gallant.. så du kan ha en rejäl pump om du nu vill , men varför ?mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lynxen Postat 11 januari 2011 Författare Dela Postat 11 januari 2011 Ok funderade på en som ger 7000l/tim.Vill ju ha lite cirkulation mellan sump o display och jag kan ju dämpa trycket om jag vill med kranen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 januari 2011 Dela Postat 11 januari 2011 Ok funderade på en som ger 7000l/tim.Vill ju ha lite cirkulation mellan sump o display och jag kan ju dämpa trycket om jag vill med kranen.då ger jag ett förslag som helt går emot dina funderingar.. men det är min tanke och åsikt..anledningen till sumpen , skummaren , ev teknik osv, med flöde från en avrinning så du får det "fetaste" vattnet i sumpen.. till skummaren , som helst ska "skumma" allt vatten som färdas genom sumpen, för bästa effekt.då är mitt tips att matcha returflödet med skummarpumpens flöde..flödet i karet fixar du med streamers.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lynxen Postat 11 januari 2011 Författare Dela Postat 11 januari 2011 Ok jag är med, så vilken retur rekommenderas till en BM200 skummare? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 januari 2011 Dela Postat 11 januari 2011 mitt tycke är något i klass med 3000L/h o sen lite hjöd som motverkar flödet lite.. så landar du på 2000-2500L/h.. eheim 1262 är det flera som kör med tex, något i överkant men då kan du driva ett separat filter av något slag med samma pump tex.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 11 januari 2011 Dela Postat 11 januari 2011 Av en händelse föreslog jag en Eheim 1260... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lynxen Postat 12 januari 2011 Författare Dela Postat 12 januari 2011 Så sant Mats Har du den kvar får vi nog diskutera vidare ang den. Tack Manne för inputen. Skall försöka få loss tummarna och göra ett hembesök hos dig snart igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lynxen Postat 31 augusti 2011 Författare Dela Postat 31 augusti 2011 Riktigt förbannat irriterande.....Akvarierummet är klart med tätskikt, klinkers,väv, våtrumsfärg, ny el och belysning i rummet. Endast att bygga ställningen som är kvar.Karet är limmat köpte hem 9 moduler BTN idag o putsade till frontglaset och hittar en 1.5cm lång flock med repor mitt i glaset ca 15cm från ovankant........Nu till frågan, skall jag beställa nytt glas (optiwhite) skära loss fronten och limma dit det nya eller skita i det och hoppas på att jag inte irriterar mig för mycket?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 31 augusti 2011 Dela Postat 31 augusti 2011 Är repan på utsidan eller insidan? Repor går att polera bort om de är grunda. de kan också gå att fylla om de är på utsidan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lynxen Postat 31 augusti 2011 Författare Dela Postat 31 augusti 2011 Utsidan sitter den på Stig. Tog en sväng med polertrissa och autosol och det matta i repan försvann. Vilka kan fylla i repan Stig?Kommer efter konsultation och polering behålla rutan tills vidare. Nu limmas det BTN!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lynxen Postat 31 augusti 2011 Författare Dela Postat 31 augusti 2011 Limning av 4:a moduler. 6 kvar.... Va tvungen att tynga ner för de var så krokiga.Dessa brytare är fan helt underbara. Slippa dra kontakter när man skall stanna returpumpar,skummare mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Mickius Postat 31 augusti 2011 Dela Postat 31 augusti 2011 Vart köpte du brytarna?---- Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lynxen Postat 31 augusti 2011 Författare Dela Postat 31 augusti 2011 Classe har dessa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 31 augusti 2011 Dela Postat 31 augusti 2011 Här händer det lite! Trevligt med BTN slimline som bakgrund.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 31 augusti 2011 Dela Postat 31 augusti 2011 Är det bara lite matt kan man fylla med en bra möbelpolish. Kanske Johnsons Pledge. Men det måste man göra om efter rengöringsmedel på rutan.Det finns också UVhärdande lim som man använder till att laga bilrutor.Om du får kontakt med Linnex här på forumet vet han hur man polerar ned skuggrepor på rutorna till truckar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 1 september 2011 Dela Postat 1 september 2011 Limning av 4:a moduler. 6 kvar.... Va tvungen att tynga ner för de var så krokiga.[ATTACH=CONFIG]62002[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]62003[/ATTACH]Dessa brytare är fan helt underbara. Slippa dra kontakter när man skall stanna returpumpar,skummare mm.Bryter dom både fas och nolla? Så man inte hamnar i en falsk trygghet när man jobbar i karet! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lynxen Postat 1 september 2011 Författare Dela Postat 1 september 2011 Bryter dom både fas och nolla? Så man inte hamnar i en falsk trygghet när man jobbar i karet!Det tror jag knappt att den gör, kan mäta det när jag kommer hem. Vill mest ha dem för att smidigt kunna bryta strömmen vid vattenbyte och rengöring av skummare mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 1 september 2011 Dela Postat 1 september 2011 Är det bara lite matt kan man fylla med en bra möbelpolish. Kanske Johnsons Pledge. Men det måste man göra om efter rengöringsmedel på rutan.Det finns också UVhärdande lim som man använder till att laga bilrutor.Om du får kontakt med Linnex här på forumet vet han hur man polerar ned skuggrepor på rutorna till truckar.Min tanke var just det med uv-härdande lim på bilrutor.Ta med karet till Carglass eller någon liknande och be dem laga ditt stenskott. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lynxen Postat 1 september 2011 Författare Dela Postat 1 september 2011 Min tanke var just det med uv-härdande lim på bilrutor.Ta med karet till Carglass eller någon liknande och be dem laga ditt stenskott. Tror inte jag kommer flytta det, tungt som satan..... Blir nog till att antingen gilla läget eller hyra hem någon med utrustningen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.