ThePatrik Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 köpte en Euphyllia för några veckor sedan, men för någon dag sedan såg jag att ungefär en tredjedel av den hade dragit ihopa sig, trodde bara att det var något som hade kommit åt den men blev värre och nu idag så har litem er än halva draigt ihopa sig och är krit vit på vissa kanter. värdena har jag inte hunnit kolla, men med tanke på att dem andra korallerna mår fint så tror jag inte att det är något jätte fel på dem. men en teori är ljuset, det är bara igång lite mindre än 8 timmar. någon som tror sig veta vad felet är?? Citera
mickosch Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Prova sätt den högre upp så den för mer ljus. Citera
Laggeman Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Vad har du för andra koraller i karet?Mät gärna dina värden av magnesium, calsium, KH och även salthalten.Hur långt ifrån ljuskällan sitter korallen? Citera
stigigemla Postat 28 september 2010 Postat 28 september 2010 Det kan vara för stark vattenströmning också. Citera
Ted-m Postat 29 september 2010 Postat 29 september 2010 Jag har 3 euphyllior från samma moders korall.Dom som sitter i högt flöde som Stig säger är ihopdragna medans dom andra är kanon.Så prova flytta den till lugnare ställe.Om den redan står lugnt prova bara flytta den koraller brukar vara lite knepiga ibland växer bra på ena sidan karet men andra sidan trivs den inte alls.:MVH Ted Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.