Gå till innehåll

Hallå där mina fiskar är stressade och agrisiva


henke_f

Rekommenderade inlägg

Jag tror att du måste beskriva mer om ditt kar för att förstå vad som är fel, om det är fel. Vissa fiskar är väldigt agressiva och clowner kan vara det. Själv har jag haft sådana som huggit mine fingrar så fort de kommit i karet och de trivdes så pass bra att de var ett lekpar. Så det bästa du kan göra är att beskriva så pass mycket som möjligt med arter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla rätt aggressiva fiskar, sandvändarna vet jag inte, men kan ju vara territoriella de med, speciellt mot andra av samma art. Antar att det är en sån här du menar? Du kan läsa vad de skrivit på reeflex om den ;)... Frökenfiskar, ja, dom är ju berömda för sin kaxighet, hepatus är ju som kirurger i allmänhet, lite bitchiga, speciellt mot andra kirurgfiskar, men där är det rätt individuellt..

Clowner är jag allmänt trött på själv, har några i min LS-förvaringshink men är lite skeptisk om de kommer i ens i mitt stora kar efter mina förra Clowner, som försökte bita mig och det mesta andra som kom i karet efter dem själva, bleh säger jag, jag vill ha snälla firrar jag... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...